Home » KL 5

KL 5

Drodzy uczniowie!
Jak wiecie  przerwa w funkcjonowaniu szkoły nie oznacza dni wolnych od nauki.

Na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje można znaleźć propozycje dla uczniów wszystkich klas szkoły podstawowejj, zgodne z aktualną podstawą programową. To treści, które mogą być wykorzystane w trakcie zdalnego nauczania.

informatyka dla uczniów:

zalecam korzystając z linku https://liblink.pl/z3znpBkKMA dołączyć  do społeczności Scratch.

Informatyka

Powodzenia !

język angielski

 Proszę o przypomnienie sobie informacji o czasach Present Simple i Present Continuous i rozwiązanie testów, które są na dole strony pod częścią teoretyczną

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-continuous

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-simple

 GEOGRAFIA 

TEMAT: Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.

Notatka do przepisania

1.Położenie Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.

2.Cechy krajobrazu krasowego.

3.Formy krasowe charakterystyczne dla Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.

4.Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.

5.Charakterystyczne gatunki roślin i zwierząt w regionie.

ZADANIA DLA UCZNIA: Ćwiczenie: 2,3 do tematu: Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej w Zeszycie ćwiczeń.

TEMAT: Krajobraz wysokogórski Tatr.

Notatka do przepisania

1.Położenie i podział Tatr.

2.Cechy krajobrazu wysokogórskiego.

3.Pogoda w górach.

4.Piętrowość roślinna.

5.Obiekty dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego.

6.Życie i zwyczaje mieszkańców Podhala.

7.Turystyka w Tatrach.

ZADANIA DLA UCZNIA: Ćwiczenie: 1,2,5,6 do tematu:Krajobraz wysokogórski Tatr. w Zeszycie ćwiczeń.

Proszę przepisać notatkę, zapoznać się z treścią danego tematu i wykonać pisemnie ZADANIA DLA UCZNIA

powodzenia!

Matematyka

Kl. V T: zadania powtórzeniowe.
Uczeń otrzymał zestaw zadań do domu.

Rozwiązania zadań proszę przesłać na adres e-mail:
dorotaherka@vp.pl

Historia

Słowianie na ziemiach Polski

 

Połącz pojęcia z odpowiednimi wyjaśnieniami. Jedno z nich jest niepotrzebne. Do litery z hasłem dopisz właściwą cyfrę z definicją.

 

A. barbakan

B. sukiennice

C. ratusz

D. kamienice

 

1. siedziba władz miejskich

2. miejsce mielenia zboża na mąkę

3. hala targowa, w której handlowano suknem

4. domy patrycjuszy wznoszone w pobliżu rynku

5. element obrony miasta zabezpieczający główną bramę wjazdową

 

A – ___________   B –  ___________ C – ___________  D – ___________

WYPEŁNIĆ ZESZYT ĆW. Z TEGO TEMATU NA OCENĘ

17.03.20

TEMAT: Mieszko I i POCZĄTKI POLSKI – str.165

1.Od państwa Polan do Polski

2.Przyjęcie chrztu – historyczna decyzja Mieszka

  1. Polska w gronie państw chrześcijańskich

4 .Skutki chrztu

5.Wobronie granic

WYPEŁNIĆ ZESZYT ĆW. Z TEGO TEMATU NA OCENĘ

20.03.20

TEMAT: Polska Bolesława Chrobrego -str.170

1.Misja biskupa Wojciecha

2.Zjazd gnieźnieński

3.Panowanie Bolesława Chrobrego

4.Pierwszy król Polski

WYPEŁNIĆ ZESZYT ĆW. Z TEGO TEMATU NA OCENĘ

24.03.20

TEMAT: KRYZYS I ODBUDOWA PAŃSTWA POLSKIEGO – STR. 175

1.Kryzys państwa pierwszych Piastów

2.Okres zamętu i upadku

3.Odbudowa państwa polskiego

4.Panowanie Bolesława Chrobrego

WYPEŁNIĆ ZESZYT ĆW. Z TEGO TEMATU NA OCENĘ

27.03.20

TEMAT: Rządy Bolesława Krzywoustego str.179

1.W Polsce Władysława Hermana

2.Bratobójcza wojna

3.Panowanie Bolesława Krzywoustego

4.Testament Bolesława Krzywoustego

WYPEŁNIĆ ZESZYT ĆW. Z TEGO TEMATU NA OCENĘ

życzę powodzenia Izabela Koniarczyk

nmd runnner nmd runnner black nmd runnner white nmd runnner grey nmd runnner gs ultra boost ultra boost black ultra boost white ultra boost grey ultra boost gs ultra boost uncaged ultra boost uncaged black ultra boost uncaged white ultra boost uncaged grey ultra boost uncaged gs yeezy boost 350 yeezy boost 350 black yeezy boost 350 white yeezy boost 350 grey yeezy boost 350 gs yeezy boost 350 v2 yeezy boost 350 v2 black yeezy boost 350 v2 white yeezy boost 350 v2 grey yeezy boost 350 v2 gs yeezy boost 750 yeezy boost 750 black yeezy boost 750 white yeezy boost 750 grey yeezy boost 750 gs