Home » KL I, II, III, IV

KL I, II, III, IV

Drodzy uczniowie!
Jak wiecie  przerwa w funkcjonowaniu szkoły nie oznacza dni wolnych od nauki.

Na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje można znaleźć propozycje dla uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej, zgodne z aktualną podstawą programową. To treści, które mogą być wykorzystane w trakcie zdalnego nauczania.

Edukacja wczesnoszkolna kl I – obliczenia w zakresie 10, jak dbamy o zdrowie zimą i wczesną wiosną? – sposoby zapobiegania przeziębieniom, dwuznak „Sz”, wyrazy wieloznaczne, wprowadzenie liczby 11, obliczenia pieniężne.
Edukacja wczesnoszkolna kl II – teksty informacyjne o bibliotece, porządkowanie tytułów książek wg alfabetu, zwierzęta żyjące na innych kontynentach, wykonanie zakładki do książki, ćwiczenia w obliczeniach, obliczenia pieniężne, nominały monet, rozwiązywanie zadań tekstowych, pojęcie „logo”‚ „piktogram”, końcówka -ów w rzeczownikach.
Miłej pracy! Wszelkich odpowiedzi na pytania udzielam pod numerem tel. Pozdrawiam Iga Kloch, Dobiasz Renata
Witam serdecznie. Podaję kolejne tematy do pracy w domu. Wszelkie wątpliwości i wskazówki proszę kierować pod mój numer tel lub drogą mailową admin21@o2.pl.
Klasa I – Co robimy gdy jesteśmy chorzy? (proszę wypisać w zeszycie), Niebezpieczeństwa związane z niewłaściwym używaniem leków (proszę wypisać), dzielimy na sylaby wyrazy: apteka, krople, pastylki, syrop, gaza, recepta, farmaceuta, rośliny lecznicze (tekst na zdjęciu), wyklejenie z plasteliny dużego dzwuznaku Sz, Obserwacja pogody za oknem, Odpowiedzi na pytania Jaka jest dziś pogoda? Co słychać w przyrodzie? Jak ubieramy się o tej porze roku?, Pisanie po śladzie dwuznaku Cz, zaznaczanie litery Cz w wyrazach: czapka, klacz, szczekanie, kaczka, paczka, czosnek. Przeliczanie elementów, dokładanie, zabieranie, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
Klasa II – Porządkowanie według alfabetu wyrazów (rysujemy wagoniki i przyklejamy wyrazy wg alfabetu: abażur, łyżka, żuk, małże, wieża, kożuch, żółw, róża, leżak, kolorujemy wagoniki kredkami), przeglądanie map, planów miast, omówienie do czego służą, kończenie zdań: Książki dostarczają nam… , W książkach możemy znaleźć… , Biorąc książkę do ręki… , Zadania matematyczne: 21 + 5, 23+4, 20 + 7, 18+7, 15+9, 10+10, 19-4, 17-9, 20-8, 27-7, 30-9, 19-10. Wykonanie zadań z treścią: Na parkingu stało 16 samochodów. Po chwili 4 samochody odjechały. Ile samochodów jest teraz na parkingu?, Wojtek waży 11 kilogramów. Jego młodsza siostra Julia jest o 2 kg lżejsza. Ile waży Julia?
Miłej pracy! Pozdrawiam I. Kloch

Funkcjonowanie osobiste i społeczne”

Pierwszy Dzień Wiosny już za nami. Pora na wiosenne porządki. Poproś o pomoc rodzica lub starsze rodzeństwo, zróbcie to razem:
1. pościel łóżko
2. uchyl okno
3. poukładaj wszystkie zabawki na swoim miejscu
4. posegreguj swoje skarpetki wg koloru
5. wytrzyj kurze
6. odkurz podłogę

Działania na cały tydzień

Powodzenia!

Jan Brzechwa „Wiosenne porządki” (fragment)

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana.
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
-Zaczynamy wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.

Proszę poćwicz pamięć! Zapamiętaj wierszyk!
Dobiasz Renata

Zajęcia rozwijające kreatywność „Wiosenny bocian”
Materiały:
1 talerz papierowy
1 duża plastikowa łyżka
2 małe plastikowe łyżki
plastikowe oczy
papier kolorowy lub techniczny czerwony
czarny marker lub mazak
czerwony marker lub mazak
klej na gorąco lub dowolny mocny klej
Drodzy rodzice,
przesyłam Państwu zdjęcie bocianów, które mieliśmy robić na zajęciach. Bardzo proszę rodziców, aby zachęcili swoje dzieci do współpracy i wspólnie stworzyli takie zwierzę. Jeśli nie posiadacie państwo w/w materiałów do zrobienia bociana proszę zastąpić je materiałami, które macie. Liczy się dobra zabawa i wspólnie spędzony czas!
Wytwory prac chętnie obejrzę. Proszę zrobić zdjęcie i przesłać mi na messengera.

Pozdrawiam Dobiasz Renata

Zajęcia logopedyczne 30.03.2020

Drodzy Rodzice.

Proszę Was o współpracę w pokonywaniu trudności Waszych dzieci związanych z zaburzeniami mowy/usprawnianiem funkcji językowych i komunikacyjnych.

Istotnym elementem terapii logopedycznej są ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne. Zachęcam do wejścia w zakładkę „Logopedia” i zapoznania się z ćwiczeniami, jakie możecie wykonywać Państwo w domu, ze swoimi dziećmi. W tej samej zakładce jest również link do filmiku w którym pokazany jest sposób wykonywania ćwiczeń.

Zachęcam Państwa również do obejrzenie wspólnie z waszymi pociechami filmiku „Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie”- link poniżej i porozmawiania o tym co zostało w nim zaprezentowane (o czym opowiadał?).

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż.” J. Korczak

A. Podlewska/Logopeda

Dzień dobry.

Przesyłamy kolejną partię materiału do nauki w domu. Będzie trochę zabawy i tematów związanych z Wielkanocą. Przyjemnej naukiJ

  1. Masy sensoryczne i plastyczne. Poniżej znajduje się link do strony, wybierz dowolną masę i wykonaj w domu wspólnie z rodzicem albo rodzeństwem. Zrób zdjęcie i prześlij je w wiadomości Messenger Dobiasz Renata.

https://panimonia.pl/2018/01/23/masy-sensoryczne-plastyczne-przepisy/

  1. Zapraszamy do wykonania pracy inspirowanej Wielkanocą . Poniżej link do strony

https://www.pinterest.at/pin/633318766319685441/

  1. Trochę ruchu nie zaszkodzi. Zapraszamy do ćwiczeń gimnastycznych oczywiście wszystko w miarę możliwości fizycznych. Link https://www.youtube.com/watch?v=3-G_oUXAW1Q

Pozdrawiam Renata DobiaszJ

„Dzień dobry. Przesyłam kolejną partię materiału do pracy w domu. Życzę owocnej nauki. Zapraszam również do kontaktu telefonicznego, gdyby cokolwiek wydało się zbyt trudne.

Wszelkie teksty i karty pracy znajdują się na zdjęciach.

Klasa I – przypomnienie liczby 11, wprowadzenie liczby 12, obliczenia pieniężne (jak można rozmienić banknot 10 zł na monety), obliczenia matematyczne, orientacja przestrzenna(niech dziecko pokaże prawą rękę, lewą rękę, prawe ucho, lewy łokieć, lewe kolano, prawe oko, itp., rysowanie według instrukcji: na środku kartki narysuj stół, na stole narysuj 4 talerze, nad stołem narysuj lampę, z prawej strony stołu kwiatek, z lewej strony stołu kanapę), dwuznak Cz, cz(proszę wypisać stronę w zeszycie, podkreślić dwuznak w  wyrazach: Czarek, czytać, kaczka, paczka, klucz, znaczek) czytamy tekst „Na Wielkanocnym stole” , wypisujemy tradycje związane ze świętami wielkanocnymi, ozdobienie wydmuszki – praca plastyczna. Zachęcam również do wykonania pracy plastycznej pokazanej na zdjęciach – króliczek lub kurczątko.

Życzę spokojnych świąt. Iga Kloch

Zajęcia kształtujące kreatywność w klasie 1-2
Święta tuż,tuż…
Symbole wielkanocne. Czy wiesz, co oznaczają?
Symbole wielkanocne

Dzień dobry. Przesyłam kolejną partię materiału do pracy w domu. Życzę owocnej nauki. Zapraszam również do kontaktu telefonicznego, gdyby cokolwiek wydało się zbyt trudne.

Wszelkie teksty i karty pracy znajdują się na zdjęciach.

Klasa II – praca z tekstem informacyjnym „Kto to wymyślił?”(odpowiedz na pierwsze i drugie pytanie dołączone do tekstu i zapisz w zeszycie),  marcowa pogoda –  jak rozumiesz powiedzenie W marcu jak w garncu?(napisz w zeszycie), obliczenia matematyczne, karty pracy przesłane w formie zdjęć, inspiracje ruchowe do muzyki, wypisujemy tradycje związane ze świętami wielkanocnymi, ozdobienie wydmuszki – praca plastyczna. Zachęcam również do wykonania pracy plastycznej pokazanej na zdjęciach – króliczek lub kurczątko. Trochę ruchu nie zaszkodzi przesyłam link do ćwiczeń przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=3-G_oUXAW1Q .

Miłej zabawy. Spokojnych świąt. Iga Kloch

Zajęcia logopedyczne 06.04.2020. Kl. IV

Drodzy Rodzice

Na dzisiejsze zajęcia logopedyczne, przygotowałam dla Państwa dzieci następujące ćwiczenia:

1. Ćwiczenia artykulacyjne.

Proszę o zagranie wspólnie z dzieckiem w ruletkę artykulacyjną. Udanej zabawy!

https://wordwall.net/pl/resource/1049263/ruletka-artykulacyjna

2. Proszę o obejrzenie filmiku i wysłuchanie piosenki  wspólnie z Waszym dzieckiem (link poniżej). Proszę też Państwa o porozmawianie ze swoimi pociechami na temat przedstawionej w nim treści. Miłego słuchania i oglądania.

PISANKI, KRASZANKI, SKARBY WIELKANOCNE…piosenki dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Dziękuję za Państwa pomoc.

Życzę zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych. A. P.

Rewalidacja klasa I i II

 Wielkanocne tradycje

Obejrzyj filmy, wykonaj pisanki , rozwiąż zagadki i karty pracy, pomagaj rodzicom w przygotowaniach świątecznych i baw się bobrze.

ZOSTAŃ W DOMU!

WESOŁYCH  ŚWIĄT !

https://www.youtube.com/watch?v=Qf_Q299H0RY

https://esanok.pl/2015/obrzedy-i-zwyczaje-wielkanocne-film-mp002.html

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

A oto kilka zagadek wielkanocnych do rozwiązania :

Leży w koszyczku
pięknie wystrojone,
malowane, pisane,
drapane lub kraszone.

Jeden taki dzień
w całym roku mamy,
że gdy nas obleją,
to się nie gniewamy.

Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne,
więc każde dziecko na niego czeka.
Zobaczyć go jednak – wysiłki to próżne,
bo on susami – kic! Kic! Ucieka.

Potulne zwierzątko
z masła ulepione,
małą chorągiewką
wdzięcznie ozdobione.

Mały, żółty ptaszek
z jajka się wykluwa,
zamiast piór ma puszek,
więc jeszcze nie fruwa.

Wyrośnięta pani,
lukrem jest polana.
Na świątecznym stole
pyszni się od rana.

puzzle Wielkanocny zając

Wielkanoc karty pracy

Pozdrawiam E. Kuzimińska.

Wiosenne zabawy muzyczne

Kochani zgodnie z powiedzeniem „ruch to zdrowie” to teraz czas na wiosenne zabawy muzyczne, które z łatwością zrealizujecie z rodzicami lub rodzeństwem w domu. Zapraszam do zabawy ?. Poniżej zamieściłam link do tych zabaw.
https://panimonia.pl/2020/03/31/wiosenne-zabawy-muzyczne-dla-przedszkolakow/
Ćwiczenia grafomotoryczne
Grafomotoryka to najprościej rzecz ujmując umiejętność rysowania i pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują dziecko do nauki pisania. … Nauka pisania jak i rysowania zaczyna się od prób rysowania po śladzie szlaczków lub znaków literopodobnych. Przesyłam link do ćwiczeń grafomotorycznych w domu.
https://www.google.com/search?q=%C4%87wiczenia+grafomotoryczne&source=lmns&bih=754&biw=1536&rlz=1C1GCEA_enPL896PL896&hl=pl&ved=2ahUKEwiP47fCuuzoAhUF7qYKHWzQAsYQ_AUoAHoECAEQAA
Kolorowanki matematyczne
to zbiór kart pracy przeznaczonych dla uczniów, którzy wchodzą i poznają świat liczb oraz działań matematycznych. Dzieci w sposób przyjemny i atrakcyjny doskonalą umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 20. Rozwijają również umiejętności manualne oraz utrwalają kolory. Poniżej link, z którego możecie skorzystać. Proszę pokolorować jedną wybraną przez siebie kolorowankę.
https://www.google.com/search?q=kolorowanki+matematyczne&rlz=1C1GCEA_enPL896PL896&oq=kolorowanki+matematyczne&aqs=chrome..69i57j0l4j69i60l3.4599j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kreatywna plastyka i technika
Zręczne ręce i fantazja. Zajęcia kreatywne. Na kartce formatu A4 narysuj duży wiosenny kwiat i wyklej go plasteliną.
Życzę wszystkim miłej i przyjemnej edukacji. Proszę rodziców o dokumentowanie działań dzieci.

Pozdrawiam Dobiasz Renata

Logopeda poleca
https://www.mauthor.com/present/6138183699136512

Klasa I 
Dzień dobry,
Przesyłam kolejną partię materiału do pracy w domu. W razie trudności proszę o kontakt telefoniczny, chętnie pomogę. Wszelkie zdjęcia kart pracy i zadań wysłałam na Państwa mail.
1. Jak człowiek szkodzi ziemi? wypisz w zeszycie np.: zaśmiecanie, wypalanie traw, ścinanie drzew, niszczenie roślin, hałas.
2. Nauka pisania liter H,CH – zaznacz na niebiesko litery h, ch w wyrazach: chomik, chmury, hałas, hamulec, Hanka, chłopiec, samochód, chustka.
3.Karta pracy str 44 (na zdjęciu) – popraw po śladzie
4. Poćwicz swoją rękę – karta pracy str 13
5. Przypomnij sobie z czym kojarzą się święta Bożego Narodzenia i święta Wielkanocne następnie wykonaj karty pracy str 122, 123
6. Liczenie – policz do 10 na kredkach, zrób 10 kuleczek z plasteliny, wyklej z kolorowego papieru 4 kółka na czerwono, 4 kółka na zielono, dwa na żółto. Wykonaj kartę pracy str 105, 107.
Życzę owocnej pracy, bardzo proszę o dokumentowanie zrobionych zadań. Pozdrawiam I. Kloch
Klasa II
Dzień Dobry,
Przesyłam materiały do nauki. Wszelkie zdjęcia kart pracy i zadań wysłałam na Państwa mail. Proszę podzielić się efektami pracy, w razie trudności proszę o kontakt telefoniczny, chętnie pomogę.
1. Wiosenne zmiany w przyrodzie – wypisz w zeszycie.
2. Przeczytaj wiersz i zrób zadanie nr 3.
3. Karta pracy str 58, 60.
4. Zapoznaj się z tekstem Wiosna w świecie roślin, zrób kartę pracy str 61
5. Praca plastyczna – wiosenny kolarz – na białej kartce narysuj różne wzory kredkami świecowymi, a potem pomaluj kartkę wybranym kolorem farby. Kiedy farba wyschnie wytnij z kartki różne kształty (kółka, listki, prostokąty), ułóż je na kartce i przyklej wiosenną kompozycję.
6. Zapoznaj się z kartami Matematyka Poznaję mnożenie str 6-7 (zdjęcie w załączniku)
7. Wykonaj zadania – karta pracy str 6, 7
8. Zachęcam również do ruchu, gra w piłkę na podwórku, pomoc w drobnych pracach podwórkowych.
Pozdrawiam I. Kloch

Klasa 1. Witam. Poniżej materiał do przepracowania. Zapraszam do konsultacji telefonicznych lub mailowych. Służę pomocą.

  1. Proszę przeczytać wiersz pt.: Potwór ekologiczny i zrobić zadanie nr 3. (zdjęcie przesłane na mail)
  2. Przeciwieństwa – proszę w zeszycie wypisać wyrazy:  chudy – gruby, wysoki – niski, mokry – suchy, chory – zdrowy. Niech dziecko wypisze samodzielnie.
  3. Pojęcie ekologia – proszę na kartce, na środku napisać wyraz EKOLOGIA, od tego wyrazu poprowadzić kilka promieni i napisać z czym kojarzy się ten wyraz: segregacja śmieci, wyłączanie światła, zakręcanie wody, środowisko naturalne.
  4. Wyklej duży dwuznak CH plastikowymi nakrętkami.
  5. Narysuj na kartce trzy duże prostokąty: zielony z napisem szkło, niebieski z napisem papier, żółty z napisem metal, plastik. Następnie wytnij ze starej gazety różnorodne produkty: butelki, puszki, słoiki, reklamówki i przyklej w odpowiednim prostokącie.
  6. Zachęcam do zrobienia zabawki z surowców wtórnych, butelek, opakowań, kartonów. Garść inspiracji w linku https://pl.pinterest.com/blogpanimonia/z-recyklingu/
  7. Ponieważ obchodziliśmy Dzień Ziemi zachęcam do zrobienia doświadczenia . Podaję link https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g można użyć farb plakatowych w kolorach ziemi zielony, niebieski, brązowy .

Pozdrawiam Iga Kloch

Klasa 2. Witam. Poniżej materiał do przepracowania. Zapraszam do konsultacji telefonicznych lub mailowych. Służę pomocą.

  1. Przeczytaj proszę tekst Szafka skarbów. Następnie wykonaj zadania nr 1 i 2. (zdjęcie przesłane na mail).
  2. Wykonaj kartę ćwiczeniową str 62
  3. Przypominamy sobie czasowniki i rzeczowniki. Przepisz podane zdania do zeszytu, następnie na niebiesko podkreśl czasownik, a na zielono rzeczownik. Pamiętaj, że czasownik odpowiada na pytanie co robi? co robią? , a rzeczownik na pytanie kto?, co?
  4. Uśmiechnięta Zosia układa zabawki na półce.
  5. Tata odkurza kolorowy dywan.
  6. Paweł ogląda ciekawą książkę.
  7. Dzieci sprzątają rozsypane klocki.
  8. Dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100. Potrzebne dwie kostki do gry (każde oczko odpowiada jednej dziesiątce, np. wyrzucone trzy oczka to trzy dziesiątki). Rzucaj dwoma kostkami na raz i na zmianę dodawaj i odejmuj wyrzuconą liczbę oczek. Wykonaj  trzy działania na dodawanie i trzy na odejmowanie. Działanie i wyniki zapisz w zeszycie.
  9. Wykonaj karty ćwiczeniowe str 36 – 37 (zdjęcie przesłane na mail).
  10. Zachęcam do zrobienia zabawki z surowców wtórnych, butelek, opakowań, kartonów. Garść inspiracji w linku https://pl.pinterest.com/blogpanimonia/z-recyklingu/
  11. Ponieważ obchodziliśmy Dzień Ziemi zachęcam do zrobienia doświadczenia . Podaję link https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g można użyć farb plakatowych w kolorach ziemi zielony, niebieski, brązowy .

Pozdrawiam Iga Kloch

Zajęcia logopedyczne:
Dzień dobry wszystkim. Przed nami kolejny tydzień pracy zdalnej. Na ten tydzień przewidziany jest blok tematyczny „Jesteśmy Polakami”.
Poniżej znajduje się link, w którym znajdują się informacje odnośnie tych świąt.
www.wikipedia.pl 1 maja – Święto Pracy, 2 maja – Dzień Flagi Państwowej, 3 maja – rocznica uchwalenia Konstytucji. Drodzy rodzice proszę narysujcie dzieciom flagę Polski na formacie A4 i wspólnie wyklejcie materiałami dostępnymi w domu (np. papier kolorowy, ścinki materiałów). Symbole narodowe. Przypomnijcie sobie proszę co to są symbole narodowe, jakie symbole narodowe ma Polska. Słuchając hymnu skorzystajcie z poradnika https://www.rp.pl/Prawo/306279949-Jak-spiewac-hymn-Polski-z-szacunkiem-i-bez-bledow—poradnik-MSWiA.html. Godło Polski. Jak powstało? Co się na nim znajduje? Czego symbolem jest polskie godło państwowe? https://dziennikbaltycki.pl/godlo-polski-jak-powstalo-co-sie-na-nim-znajduje-czego-symbolem-jest-polskie-godlo-panstwowe/ar/c1-14558399
„Moja miejscowość moją małą ojczyzną”. Przypominanie i utrwalanie nazwy miejscowości, w której mieszkamy. Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie dlaczego …………..  jest moją małą ojczyzną?
W razie pytań i wątpliwości służę pomocą. Dobiasz Renata
Posłuchaj Legendy i odpowiedz na pytania:
 Kim byli Lech, Czech i Rus?
Co rosło na wzgórzu?
Jaki ptak uwił gniazdo w koronach drzewa?
Co postanowił zbudować Lech?
Jak Lech nazwał swój gród?
Jak zmieniało się godło Polski?

Klasa 1.

Witam. Dzisiaj podaję linki do stron internetowych, gdzie można poćwiczyć swoje umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej i społeczno – przyrodniczej. Bardzo proszę o informację zwrotną  czy udało się wykonać ćwiczenia.

http://pisupisu.pl/klasa1/slowo-na-literke

https://www.matzoo.pl/klasa1

Zachęcam do zrobienia wiosennego drzewa w sadzie. Można wykorzystać papier kolorowy, bibułę, rolkę po papierze toaletowym.

Pozdrawiam Iga Kloch

Klasa 2.

Witam.  Dzisiaj podam link do stron internetowych, gdzie można poćwiczyć swoje umiejętności  z Edukacji polonistycznej, matematycznej i społeczno- przyrodniczej. Zachęcam do wykonania zamieszczonych tam testów. Miłej nauki.

https://www.matzoo.pl/klasa2

http://pisupisu.pl/klasa2/2-literowe-2-sylabowcex4

Zachęcam również do stworzenia drzewka wiosennego w sadzie owocowym. Można wykorzystać papier kolorowy, bibułę, rolkę po papierze toaletowym. Proszę podzielić się efektami swojej pracy.

Pozdrawiam Iga Kloch

Klasa 1 i 2.  Witam w kolejnym dniu zdobywania wiedzy. Chociaż święta majowe już za nami, to jednak właśnie nim zostanie poświęcona dzisiejsza lekcja.

  1. Utrwalamy wiedzę na temat naszego kraju. Jestem przekonana, że świetnie pamiętacie jakie są symbole narodowe i jaka była pierwsza stolica Polski. W celu przypomnienia obejrzyjcie bajkę edukacyjną https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c
  2. Podzielmy na sylaby wyrazy: POLSKA, SYMBOL, FLAGA, HYMN, GODŁO, ORZEŁ, GNIEZNO. Zapiszcie w zeszycie liczbę sylab.
  3. Wyklejcie z kolorowego papieru duży napis POLSKA. Niech będą to barwy narodowe: biel i czerwień.
  4. Napisz symbolem czego jest biel i czerwień na fladze Polski.
  5. Pobyt na świeżym powietrzu to doskonała forma odpoczynku. Zachęcam do zabaw z piłką (rzucanie, łapanie, rzut do celu)

W razie pytań i niejasności proszę o kontakt. Pozdrawiam Iga Kloch

Materiały ćwiczeniowe dla klas I,II,III,IV

Zajęcia Rozwijające Komunikację
Proszę wykonać zadanie, które znajduje się w zielonych teczkach „Funkcjonowanie osobiste i społeczne” na stronie 49. Jest to praca z fragmentem wiersza Juliana Tuwima „Cuda i dziwy”.

Zajęcia Rozwijające Kreatywność
Zabawa werbalna „w pomidora”. Biorą w niej udział co najmniej 2 osoby. Spośród wszystkich grających wybierana jest jedna – zwana pomidorem – której pozostali zadają pytania, próbując ją rozśmieszyć. Pomidor musi na wszystkie pytania odpowiadać pomidor. Gra kończy się, gdy pomidor pomyli się, zaśmieje się lub pozostali uczestnicy poddadzą się.
https://www.youtube.com/watch?v=JvTj_qvaCyQ

Trening twórczego myślenia-rebusy matematyczne. http://scholaris.pl/zasob/72398?bid=0&iid=&query=rebusy+matematyczne&api=

Zabawy sensoryczne mają za zadanie dostarczać różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów dziecka i poszerzać świat jego doznań. Nie potrzeba do nich skomplikowanych zabawek, można wykorzystać przedmioty codziennego użytku i produkty spożywcze, które znajdą się w każdym domu. Spróbujcie stworzyć coś wspólnie z rodzicem lub rodzeństwem!
https://dziecisawazne.pl/15-zabaw-sensorycznych-dla-maluszkow/

„Ja i moja rodzina” . Moi rodzice. Kiedy się urodziłem/urodziłam? Dobrze jest mieć rodzeństwo. Opisywanie członków rodziny. Przedstawianie się. Pisanie swojego imienia i nazwiska (pisanie po śladzie). Pochodzenie nazwiska i imienia. Imiona rodziców. Ulubione zabawki i zainteresowania. Pomysł na spędzenie wolnego czasu. W tym zadaniu rodzic ma do spełnienia ważną misję. Musi opowiedzieć i zobrazować informacje o najbliższych posługując się np. zdjęciami czy nagraniami. Proszę namalować portret rodziny. Pozdrawiam Dobiasz Renata

Klasa 1
Przed nami kolejne zajęcia przeprowadzone zdalnie. Przesyłam materiały, zachęcam do kontaktu ze mną w celu wyjaśnienia zagadnień. Jestem do dyspozycji.

  1. Wykonaj obliczenia w zeszycie: (pamiętaj, że znak + oznacza dołożyć, natomiast znak – oznacza zabrać) 1+9, 2+8, 3+7, 4+6, 5+5, 10-9, 10-8, 10-7, 10-6, 10-5.
  2. Wykonaj kartę pracy nr 42 (w załączniku w mailu) – jeżeli będą trudności z wydrukowaniem proszę po prostu narysować w zeszycie.
  3. Obserwujemy przyrodę dookoła – wybierzcie się na krótki spacer po okolicy lub nawet po podwórku, zwróćcie uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie: pąki na drzewach, zielone listki na gałązkach, pierwsze polne kwiaty, kwitnące drzewa. Po powrocie do domu proszę w zeszycie wypisać jakie zmiany zaobserwowaliście. (proszę dziecku mówić po kolei literki, a ono samodzielnie niech pisze w zeszycie).
  4. Praca plastyczna – narysuj na kartce z bloku majową łąkę przy użyciu farb.
  5. Narysuj w zeszycie duży kwiat. Podpisz następujące części: kwiat, łodyga, liść, korzeń.
  6. Wykonaj karty ćwiczeniowe nr 3, 8, 34. (zdjęcia w załączniku w mailu).

Pozdrawiam Iga Kloch

Klasa 2
Przed nami kolejne zajęcia przeprowadzone zdalnie. Przesyłam materiały, zachęcam do kontaktu ze mną w celu wyjaśnienia zagadnień. Jestem do dyspozycji.

  1. Spróbujmy porozmawiać z dzieckiem na temat wsi. Co to jest wieś?, Czym różni się wieś od miasta?, Jakie są wady i zalety mieszkania na wsi?
  2. Przeczytaj tekst Zwykły czy nie zwykły. (zdjęcie tekstu w załączniku w mailu). Odpowiedz w formie pisemnej w zeszycie z jakiego powodu Marek lubi mieszkać na wsi?
  3. Na kartce z bloku stwórz komiks, który będzie opowiadał o Twoim niezwykłym dniu.
  4. Na środku kartki napisz wyraz ZBOŻA, od tego wyrazu poprowadź kilka promieni i wypisz nazwy zbóż (pszenica, żyto, owies, jęczmień, kukurydza). Następnie pod nazwami zbóż napisz co z nich powstaje (możesz posłużyć się Internetem).
  5. Praca plastyczna – ulep z plasteliny zwierzę, które można spotkać w wiejskiej zagrodzie.
  6. Przypomnij sobie godziny na zegarze. Pamiętaj, że duża wskazówka pokazuje minuty, natomiast mała wskazuje godziny, 1 godzina to 60 minut, pół godziny to 30 minut. Weź zegar i spróbuj ustawić następujące godziny: 8.00, 10.00, 12.00, 15.00, 19.00 23.30, 2.30.
  7. Poniżej przedstawione są pary liczb. Otocz pętlą liczbę większą i napisz o ile jest większa.

40/50, 82/92, 69/63, 96/36

  1. Zachęcam do ruchu na świeżym powietrzu, można stworzyć swój własny tor przeszkód z tego co mamy na podwórku i świetnie się bawić.
    Pozdrawiam gorąco Iga Kloch
Zajęcia logopedyczne:
BARDZO DZIĘKUJĘ i pozdrawiam. :)

Klasa 1,2  Ćwiczenia w dodawaniu liczb do 10 na materiale konkretnym (za pomocą patyczków, guzików i korali). Utrwalanie zapisu cyfr. Ćwiczenia w odczytywaniu i zapisywaniu godzin.
Zajęcia Rozwijające Komunikację 
Próba relacjonowania zdarzeń na podstawie ilustracji w linku
https://pl.pinterest.com/pin/624804148293095971/. Spróbuj odpowiedzieć na pytania: co robi chłopiec? W co jest ubrany? Jaką wykonuje czynność? Co powinien ronić kolejno? Pamiętaj o budowaniu pełnych zdań.
Funkcjonowanie Osobiste i Społeczne
Próba odpowiedzi na pytania:
1. Co to znaczy być dorosłym?
2. Jestem za siebie odpowiedzialny.
3. Ponoszę konsekwencje swoich decyzji.
4. Jestem samodzielny.
5. Pomagam innym ludziom.
Stosując  określenia mały-duży proszę wykonać ćwiczenia z zielonej teczki do FOS-u ze str. 50, 52, 57, 59, 60 i wkleić je do zeszytu A4.
Na stronie 79 i 80 są dwa ćwiczenia odnośnie prawidłowych i  nieprawidłowych zachowań dzieci. Wykonaj proszę te ćwiczenia i wklej do zeszytu.
1,2  Zajęcia Kształtujące Kreatywność
Doskonalenie umiejętności w zakresie szycia, rozwijanie zręczności oraz kontrolowanie siły nacisku ręki w trakcie pisania. Film instruktażowy podany jest w linku poniżej:
https://kobieta.onet.pl/jak-szybko-nawlec-nitke-na-igle-ten-film-ma-juz-40-milionow-wyswietlen/f3gkmq
Zajęcia Rozwijające Kreatywność
Wiosenna praca twórcza uczniów – żaba.  Na podstawie ilustracji oceń, co będzie ci niezbędne do zrobienia takiej żaby. Czekam na zdjęcia wytworów waszych prac.


Pozdrawiam Dobiasz Renata

Zajęcia logopedyczne:

Zapraszam do rozwiązywania zadań online.

  1. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_WIOSNA_2_3_23_100_p0 w tym linku znajdziesz ciekawe informacje odnośnie zdobywania wiedzy, odsłuchaj je i odczytaj. Są tu również zadania matematyczne, w których musisz podać prawidłowy wynik.
  2. http://scholaris.pl/zasob/102333?eid[]=POCZ&bid=0&iid=0&query=motyle&api= W tym linku dowiesz się, w jaki sposób powstają motyle. Następnie na kartce spróbuj narysować poszczególne etapy powstania motyli.
  3. https://www.kolorowankionline.net/motyl-ogrodowy w tym linku pokoloruj motyla używając wielu barw.
  4. Zadania matematyczne: Rodzice z Łukaszem robili zakupy przed wyjazdem w góry: gogle kosztowały 30 zł, skarpety – 10 zł, kask – 60 zł, bluza – 40 zł. Co mogła kupić mama, jeśli ma 80 zł, co kupił tata, jeśli wydał 100 zł, Łukasz wydał 50 zł – co kupił? Co ty możesz kupić w tym sklepie za 70 zł?
  5. https://www.youtube.com/watch?v=zn9M1BADSpw&t=10s zachęcam do aktywności fizycznej.

Służę pomocą, gdyby coś było za trudne. Pozdrawiam Iga Kloch

Klasa 1. Zapraszam do rozwiązywania zadań online.

  1. https://learningapps.org/803517 to link do zadania, w którym trzeba kliknąć na czerwone kropeczki i wybrać właściwą nazwę wskazanej rzeczy.
  2. Poćwicz pisanie – w załączniku na email przesyłam kartę do wykonania pisemnie, karta nosi tytuł EDUKCJA POLONISTYCZNA – PISANIE.
  3. https://learningapps.org/1127112 – wyrazy z literą A, a – w tym linku będą zdania, w których należy zaznaczyć wyrazy z literką A, a.
  4. https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/256e1f1b8aa42f6e9138b85cc8addebb_/index.html ten link to MEMORY LITEROWE tutaj masz za zadanie odnaleźć te same litery.
  5. Zadania matematyczne: na kartce narysuj zielone koło, czerwony trójkąt, niebieski prostokąt i żółty kwadrat. W zeszycie narysuj 4 trójkąty, 2 koła, 7 kwiatków.
  6. Praca plastyczna: na kartce z bloku namaluj lub wydrukuj motyla. Następnie pomaluj go farbami używając wielu barw.

Służę pomocą, gdyby coś wydało się trudne. Pozdrawiam Iga Kloch

Materiały ćwiczeniowe cz. 7 – 18.05-23.05
1,2 edukacja matematyczna
Porównywanie różnicowe – o ile więcej, o ile mniej – rozwiązywanie zadań tekstowych.
Zadanie 1. Ania ma 14 złotych, a Ola o 7 złotych więcej. Ile pieniędzy ma Ola?
Zadanie 2. Szymon ma 12 kredek, a Kacper o 5 więcej. Ile kredek ma Kacper?
Zadanie 3. Julia ma 6 cukierków, a Wiktoria ma o 21 cukierków więcej. Ile cukierków ma Wiktoria?
Zadanie 4. Adrian ma w poniedziałek 7 lekcji, a Kuba o 2 lekcje mniej. Ile Kuba ma lekcji w poniedziałek?

ZRKR
Kształtowanie kulturalnego i estetycznego przygotowywania  posiłku, samodzielne posługiwanie się sprzętem kuchennym. Zadanie specjalne! Z okazji zbliżającego się Dnia Matki uczeń samodzielnie (na miarę swoich możliwości psychoruchowych) przygotowuje na śniadanie zdrowe kanapki dla swojej mamy.

ZRKOM
Opisywanie wyglądu zewnętrznego naszych mam. Odpowiedz na pytania: kogo przedstawia fotografia, jak ma na imię moja mama, jakiego koloru ma włosy i oczy, w co jest ubrana…

FOS
Kochani wielkimi krokami zbliża się święto wszystkich mam….My też o Nich pamiętamy…Ciasto, kwiaty, czekoladki czy….po prostu wiersz…Wiersze dla mamy mają przede wszystkim sprawić jej przyjemność, wywołać uśmiech i  wzruszyć. W Dzień Mamy każde dziecko pamięta o tym, by złożyć swojej ukochanej mamie życzenia. Oprócz tego święta, jest wiele okazji, by podziękować mamie za jej troskę, miłość i oddanie. Oto wiersz, który sprawi radość mamie – idealny na wyjątkowe okazje i na co dzień.
„Mamy mamę” Joanna Kulmowa  
Najlepsze u mamy
jest to,
że ją mamy.
Mamy ją swoją nie cudzą.
Nie inną.
Zawsze tę samą.
I żeby nie wiem co się stało, mama zostanie mamą.
Tylko jedna mama na zmartwienia.
Tylko jedna na dwójkę z polskiego.
Tylko jedna od bójki z najlepszym kolegą.
Jedna od bólu zęba
i od przeziębienia.
Nie na sprzedaż.
Nie do zamiany.
Nasza
wszędzie i przez cały czas.
Więc najlepsze u mamy jest to,
że ją mamy
i że mama ma właśnie nas.

Spróbuj napisać lub narysować odpowiedź na pytanie: za co kochasz swoją mamę? Stwórz portret mojej mamy.
Pozdrawiam, Dobiasz Renata

Klasa 1. Przed nami kolejne materiały do przepracowania. Zachęcam do kontaktu gdyby coś było zbyt trudne.

  1. Poznajemy głoskę Dź, dź, Dzi, dzi – w tym celu proszę w zeszycie zapisać po dwie linijki każdej z głosek oraz wykonać kartę pracy z numerem 52 (zdjęcie w załączniku w mailu)
  2. Otocz pętlą wyrazy w których słyszysz dź: DZWONEK, BOCIAN, DŹWIG, PĘDZEL, NIEDŹWIEDŹ
  3. Przepisz zdanie w zeszycie: Las jest pełen wspaniałych dźwięków.
  4. Narysuj i podpisz następujące obrazki: dziecko, dziura, dziupla.
  5. Obliczenia matematyczne: od każdej podanej liczby odejmij 3 : 5,7,4,3,6,10,8,9. Wypisz kolejno dni tygodnia, zaznacz na zielono poniedziałek, zaznacz na czerwono sobotę, zaznacz na żółto środę. Wykonaj kartę pracy nr 10 (w załączniku w mailu)
  6. Wydrukuj z Internetu szablon bociana i wyklej plasteliną dziób, nogi i skrzydła. Postaraj się samodzielnie wyszukać szablon, wpisując literki na klawiaturze.
  7. Zachęcam do zabaw rzut piłką do celu. Można rzucać piłką (na dworze) do wiaderka z różnej odległości.

Pozdrawiam gorąco Iga Kloch

Klasa 2. Przed nami kolejne materiały do przepracowania w domu.

  1. Narysuj w zeszycie dwa wazony, w każdym wazonie po 2 kwiaty. Ile kwiatów jest razem?

Narysuj 4 wazony, w każdym narysuj 2 kwiaty. Ile kwiatów jest razem?

Spróbuj zapisać działania do obrazków: 2*2= 4, 4*2=8

  1. Rozwiąż karty pracy numer 36. (zdjęcie w załączniku na mailu)
  2. Zadanie matematyczne. Jest godzina 11.00, która godzina będzie za 3 godziny? Która godzina była 5 godzin temu?
  3. Zapoznaj się z tekstem informacyjnym Wiosna w pełni (w załączniku na mailu).  Przepisz nazwy roślin łąkowych do zeszytu. Pamiętaj o wielkich literach!
  4. Rozwiąż kartę pracy z numerem 32( w załączniku w mailu zdjęcie kart pracy oraz wyklejanki do zadania nr1)
  5. Owady z kleksów – praca plastyczna. Przygotuj farby, pędzel, ołówek, kartkę z bloku, za pomocą pędzelka zrób na kartce kleksy z farb o różnych kolorach, poczekaj, aż wyschną, przyjrzyj się im i pomyśl jakie owady przypominają, następnie dorysuj im skrzydełka, czułki, odnóża. Podpisz swoje owady, możesz nadać im imiona.
  6. Ćwiczenia relaksacyjne: usiądź na łące z zamkniętymi oczami, wsłuchaj się w odgłosy łąki, poobserwuj chmury, opowiedz o ich kształcie, co ci przypominają?

Służę pomocą, gdyby coś było za trudne. Pozdrawiam Iga Kloch

Materiały ćwiczeniowe klasy I,II,III,IV
FOS
Poproś rodzica, aby znalazł twoje zdjęcie, gdy byleś mały. Opiszcie wspólnie co widać na zdjęciu. Jakiego koloru miałeś oczy i włosy? W co byłeś ubrany? Zachęcam do rozmowy po zakończeniu zadania.
Zastanów się jakie są twoje marzenia… Na czym ci zależy, czego bardzo pragniesz…Na białej kartce papieru narysuj 3 duże chmury. W środku tych chmur wypisz, narysuj lub wyklej swoje marzenia.
Dzieci z różnych stron świata. Niech ta prezentacja będzie wspólną wędrówką przez kontynenty . Dzięki niej poznamy zwyczaje i wygląd dzieci różnych narodowości. Posłuchajcie ciekawostek o życiu ludzi innych ras.

DZIECI-ŚWIATA[10]

Prawa dziecka. Program profilaktyczny „Nie daj się” z materiałami skierowanymi  do wszystkich uczniów – niezależnie od ich indywidualnych doświadczeń. Film edukacyjny https://wwwtch?v=a-PphP4hT4o
https://mamadu.pl/121845,dziecko-i-domowe-obowiazki-nie-narzekaj-tylko-zachecaj-do-pomocy-od-wczesnego-dziecinstwa# to link do fajnej strony, gdzie jasno określone są obowiązki domowe dopasowane do wieku dziecka. Drogi Rodzicu czytaj i wdrażaj!

1,2 SPL
Utrwalenie poprawnego odtwarzania liter. Osoba dorosła pisze dziecku na plecach palcem (tak by czuło ją mocno). Czynność powtarzamy 2, 3 razy następnie dziecko pisze mazakiem na kartce i zgaduje.

4L Rewalidacja
Kodujemy na papierze. Dyktando graficzne. Wybierz i rozkoduj jedno wybrane przez siebie dyktando. https://pl.pinterest.com/pin/547257792194378391/

4U rewalidacja
Zabawa w rysowanie. Obrysowywanie dłoni i stóp. Materiały niezbędne do ćwiczeń to: duża kartka papieru, coś do rysowania np. kredka czy mazak. Obrysuj dłoń i stopę siostrze lub bratu. Niech oni zrobią to samo! Udanej zabawy!

ZRKR
W co się bawią dzieci w różnych stronach świata? Zabawowe zwyczaje dzieci różnią się od siebie w różnych zakątkach świata. Wypływają z tradycji i historii danego kraju. To cenna wiedza, którą warto zaszczepiać w dzieciach od najmłodszych lat. A jak powszechnie wiadomo- najskuteczniejszą nauką jest sama zabawa. W krajach latynoskich popularną zabawą jest piñata – taneczne pląsy organizowane najczęściej w czasie urodzinowych fiest. Zadanie dla was kochani! Wykonajcie papierową kulę – piñatę. Link do instruktażu poniżej. Więc do dzieła! https://www.youtube.com/watch?v=78Wn81TKcC4

ZRKOM
Analiza wiersza J. Tuwima „Bambo”. Tekst wiersza znajduje się na stronie https://dzidziusiowo.pl/dla-dzieci/bajki-i-wierszyki/wiersze/174-bambo-julian-tuwim. Opowiedz głośno o kim jest mowa w tekście, gdzie mieszka Bambo, co robi przez całe ranki, czy chłopiec lubi się kąpać?

ZKKR
Różnorodność muzyki świata. Muzyka relaksacyjna.
https://www.youtube.com/watch?v=0ZVBlIHfvCM
https://www.youtube.com/watch?v=9J3aH_LvQQc

Klasa 1. Dzień dobry. Przesyłam materiały do pracy w domu.

  1. Podziel na sylaby wyrazy: latawiec, samolot, helikopter, balon, lotnia. Następnie w zeszycie narysuj tyle kresek ile sylab posiada każdy wyraz.
  2. Wybierz spośród wyrazów te, które wiążą się z lataniem po niebie, zaznacz niebieską kredką: pociąg, metro, helikopter, samochód, latawiec, rower, hulajnoga, balon, ptak, autobus, samolot.
  3. https://www.youtube.com/watch?v=InBZ2ySQAWk w tym linku znajdziesz instrukcję do zrobienia samolotu z papieru. Może wykonacie kilka i zrobicie rodzinne zawody, który dalej poleci? J zachęcam.
  4. Ćwiczenia matematyczne. Rodzic mówi cyfrę, a dziecko odlicza odpowiednią liczbę patyczków: 2, 4, 1, 5, 7, 9, 6, 10. Rodzic wymienia figurę geometryczną, a dziecko rysuje: zielony trójkąt, czerwony prostokąt, czarne koło, żółty kwadrat.
  5. W zeszycie proszę narysować trzy duże koła, w pierwszym kole rysujemy trzy trójkąty i jeden kwiatek, w drugim kole – 5 serduszek i jabłko, w trzecim – 4 krzyżyki i kwadrat. Teraz weź pomarańczową kredkę i skreśl, który element nie pasuje do pozostałych.
  6. Pomyśl, w jaki sposób możesz pokazać lot samolotu, zademonstruj.

Zapraszam do kontaktu. Służę pomocą. Pozdrawiam gorąco Iga Kloch

Klasa 2. Dzień dobry przesyłam materiały do pracy zdalnej.

  1. Spróbuj policzyć w pamięci: mam 12 zł, kupiłem sok za 5 zł. Ile pieniędzy mi zostało?; mam 17 zł, babcia dołożyła mi 3 zł, ile pieniędzy mam teraz?; jabłka kosztują 4 zł, gruszki kosztują 6 zł, a brzoskwinie 9 zł, ile razem kosztują owoce? Rozwiązania zapisz w zeszycie.
  2. Obliczanie temperatury – sprawdź jaka jest temperatura na dworze o godzinie 10.00, 15.00, 19.00. O której godzinie temperatura jest najwyższa?, O której godzinie temperatura jest najniższa, o ile stopni? Pamiętaj! Wszystkie liczby na termometrze powyżej zera to temperatury dodatnie natomiast wszystkie liczby poniżej zera to temperatury ujemne. Rozwiązania zapisz w zeszycie.
  3. Obliczenia kalendarzowe – Zapewne masz w domu kalendarz, zaznacz w nim datę 23 kwietnia, jaki to będzie dzień tygodnia? Jaki dzień przypadnie za tydzień od daty 23 kwietnia? Zapisz w zeszycie.
  4. W załączniku na mailu przesyłam również grę planszową do zagrania z rodzicami lub rodzeństwem. Zapraszam do gryJ
  5. http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_zk5.html W tym linku znajdziesz wiersz pt.: Żuk. Odpowiedz w zeszycie na pytanie:  dlaczego biedronka nie chciała żuka za męża?
  6. Odszukaj w Internecie krótkich informacji na temat żuka i biedronki. Narysuj żuka i biedronkę, a pod rysunkami wypisz kilka informacji, które udało ci się odnaleźć.
  7. Zachęcam do ruchu na świeżym powietrzu – jazda rowerem, spacery, zabawy z piłką lub skakanką to świetna forma odpoczynku. A może taniec przy muzyce? https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w w tym linku znajdziesz propozycję tańca przy muzyce.

Zapraszam do kontaktowania się ze mną. Pozdrawiam serdecznie. I. Kloch

Materiały ćwiczeniowe Kl. I,II,III,IV 01-05.06.2020 r.
FOS
Przypomnienie kolejnych pór roku. Letni ubiór. Nazywanie poszczególnych ubrań. Letnie owoce. Koktajl z letnich owoców. Sałatka owocowa lub letni domowy deser.
1. W ramach przypomnienia pór roku wykonajcie ćwiczenie na stronie 30 w teczkach FOS. Rozetnij zdjęcia i ułóż w kolejności pory roku. Dopasuj etykiety i podpisz. Będzie również troszkę matematyki. Ćwiczenie ze strony 34. Dorysuj kwiatom brakujące elementy. Pokoloruj kwiaty wg instrukcji.
2. Nazywanie ubrań. Pomóż Tomkowi się ubrać. Wytnij ubrania i przyklej w odpowiednich miejscach.
Nazwij ubrania. Połącz je z chłopcem i dziewczynką. Powiedz, które ubrania dla dziecka, które dla mamy, a które dla taty. Połącz ubrania z odpowiednimi osobami.

3. Pomóż zrobić porządek w szafie. Na dole ustaw buty, a na górze poukładaj czapki, po środku na wieszakach powieś bluzki, a na górze poukładaj letnie czapki.

4. Nazywanie owoców. Plansza z zestawieniem owoców została zamieszczona na stronie. Wskaż palcem i nazwij głośno owoce. Odpowiedz na pytania: jaki kształt ma owoc, jaki kolor i smak, co przypomina, czy lubisz jego smak, dlaczego lubisz/nie lubisz go jeść?

5. Co to jest i jak zrobić koktajl owocowy. Poproś osobę dorosłą o pomoc. Przykładowe koktajle podane są poniżej.
https://zywienie.abczdrowie.pl/koktajle-owocowe-zalety-spozywania-oczyszczanie-przepisy
https://www.youtube.com/watch?v=5xRxHKiT8Rg

6. Jak przyrządzić sałatkę owocową lub letni deser? Poproś osobę dorosłą o pomoc. Przygotowanie krok po kroku.
https://www.youtube.com/watch?v=VmGSUMUP8aU
https://www.przepisy.pl/przepis/salatka-owocowa-5091
a może letni deser wiśniowy?…..
https://zpierwszegotloczenia.pl/przepis/letni-deser-wisniowy
Smacznego!

1,2 SPL
kl. 1 – Strona https://www.matzoo.pl/klasa1. Można tu powtórzyć wiadomości i umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej i społeczno – przyrodniczej. Pochwalcie się swoimi umiejętnościami.
kl.2 –  Poniżej znajdują się materiały edukacyjne z matematyki, które pozwolą dziecku rozwinąć umiejętność logicznego myślenia. Zdolności takie przydadzą się w codziennym życiu, podczas analizowania i rozwiązywania różnych problemów. Postaraj się wykonać dwa zadania. Czekam na informację czy ci się udało.

4L Rewalidacja
Poniżej znajduje się link do ćwiczeń, które pozwolą dziecku rozwinąć umiejętność logicznego myślenia.

4U Rewalidacja
Propozycja zabawy. Zabawa świetnie nadaje się na dłuższą jazdę samochodem lub pociągiem, bo nie potrzebujemy do niej żadnych rekwizytów. Rodzic wybiera ze swojego otoczenia jakąś rzecz/osobę dobrze znaną dziecku, ale nie mówi jej nazwy/imienia (może to być ulubiona bajka, książka, przedmiot znajdujący się w pobliżu, przyjaciel dziecka, ktoś z rodziny, ulubiona potrawa, itd.). Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co pomyślał rodzic. W tym celu dziecko zadaje serię pytań, na które rodzic może odpowiedzieć tylko „tak” lub „nie”. Gdy dziecko odgadnie – grający zamieniają się rolami.
Warto zwrócić uwagę dziecku, by nie zadawało od razu pytań typu: Czy to jest miś? Czy to jest telewizor? itd., tylko raczej wypytało najpierw o cechy tego przedmiotu: Czy to jest większe niż książka? Czy jest twarde? Czy jest jednokolorowe? itd.

4U ZKKR
Sekwencje czynności. Przygotowywanie posiłku.
Poniżej podane są dwa arkusze z sekwencjami. Na każdym z nich znajdują się po dwie ilustracje. Po wycięciu obrazków z całego zestawu należy je wymieszać i poprosić dziecko o ułożenie ich we właściwej kolejności.

1,2 ZKKR
Ramka z makaronu
Potrzebne będą: ramka z drewna albo z tektury, klej wikol/magic, makaron kolorowy.
Powierzchnie ramki, którą możemy kupić (ważne, aby była gładka i drewniana) albo zrobić samemu (wycinając z tektury), smarujemy klejem wikol lub magic. Smarujemy grubo ponieważ klej po wyschnięciu robi się zupełnie przezroczysty. Następnie projektujemy własną kompozycję z makaronu, naklejając go na ramkę. Na tym możemy zakończyć (tak jak na zdjęciu), ale możemy też spryskać całość lakierem, np. złotym, uzyskując ciekawy efekt. Makaron naklejać mogą nawet bardzo małe dzieci. Polecam!

4U ZRKOM
Zagadki – ciało człowieka. Posłuchaj i odgadnij.
Bez nich nie dasz rady
ugryźć nawet bułki.
Pasta i szczoteczka
to ich przyjaciółki.
Porusza się żwawo w rozmowie
przy każdym głośnym słowie.
Pokarmy też chętnie próbuje,
bo każdy smak świetnie czuje.
Te dwie różowe muszelki
nosisz na swojej głowie.
Co mówi do ciebie kolega,
za ich pomocą się dowiesz.
Dwie pracowite siostrzyczki,
co stroją się w rękawiczki.
Chętnie się z każdym witają,
na pożegnanie – machają.
W jej wnętrzu u człowieka,
przepływa myśli rzeka.
To ona w ciele króluje,
bo w niej się mózg znajduje.
Kiedy śpisz – odpoczywają,
za dnia – wszystko oglądają.
Przystrojone są rzęsami,
gdy ci smutno – kapią łzami.
Zwykle w buty są ubrane,
kiedy niosą cię przez świat.
Lubią z tobą biegać, skakać
– czy masz pięć, czy dziesięć lat.

Klasa 1. Dzień dobry. Przesyłam materiały do pracy w domu.

  1. Wypisz w zeszycie członków swojej rodziny i ich imiona.
  2. R jak rodzina – przypomnij sobie jak wygląda litera R, r – napisz w zeszycie po dwie linijki wielkiej litery R i małej litery r.
  3. http://www.cavan.orpeg.pl/sites/www.cavan.orpeg.pl/files/klasa%201a%20Nasza%20mama%20czarodziejka.pdf – w tym linku na stronie 4 znajdziesz opowiadanie pt.: Jak nasza mama zreperowała księżyc. Poproś kogoś z rodziny, by przeczytał ci opowiadanie, następnie wymień bohaterów.
  4. Na kartce narysuj wielki księżyc i wyklej go płatkami kukurydzianymi.
  5. https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-8.pdf – w tym linku znajdziesz puste drzewo genealogiczne, wypełnij go z pomocą mamy lub taty.
  6. Odbij na kartce papieru umalowane farbą dłonie – prawą na czerwono, lewą na zielono.
  7. https://pl.khanacademy.org/math/arithmetic/arith-review-add-subtract/arith-review-basic-add-subtract/e/addition_1 – w tym linku poćwiczysz dodawanie, wystarczy wpisać w okienko odpowiedni wynik. Możesz pomóc sobie patyczkami do liczenia.
  8. Ponieważ za nami Dzień Dziecka zachęcam do wysłuchania piosenki : Kolorowe dzieci Majki Jeżowskiej.
  9. https://drive.google.com/file/d/1p2s71i0PBXHOq7rTXTjR0wWPak7A8Jb6/view – w tym linku znajdziesz sylabowe puzzle, rozetnij, a potem spróbuj ułożyć na kartce i przyklej.

Zapraszam do kontaktu. Służę pomocą. Pozdrawiam gorąco Iga Kloch

Klasa 2. Dzień dobry przesyłam materiały do pracy zdalnej.

  1. Posłuchaj piosenki pt.: Kolorowe dzieci. Jakie narodowości dzieci występują w piosence? Spróbuj wypisać przynajmniej cztery.
  2. Narysuj swojego kolegę z innego kraju. Pomyśl czym się charakteryzuje, a następnie wypisz różnice w zeszycie.
  3. Parki Narodowe – http://scholaris.pl/resources/run/id/103658 – w tym linku poznasz Parki Narodowe, zapoznaj się z czego słynie Kampinowski Park Narodowy i Świętokrzyski Park Narodowy.
  4. http://static.scholaris.pl/resource-extract/70815/spe_ore_ew_08_01/scorm-emt.html?sco=content%2Fscript_00019_000.emt.xml&title=1.+A+to+ci+dopiero%21+Czy+znacie+sw%C3%B3j+kraj+ojczysty%3F&jsinjectrequests=true&api=13 – w tym linku masz za zadanie uzupełnić tekst wyrazami z list, wystarczy nacisnąć mały trójkącik w pustej ramce, a wyłonią się odpowiedzi, wybierz odpowiednią.
  5. Podróż palcem po mapie – http://static.scholaris.pl/resource-extract/70815/spe_ore_ew_08_03/scorm-emt.html?sco=content%2Fscript_00028_000.emt.xml&title=2.+A+to+ci+dopiero%21+Czy+znacie+sw%C3%B3j+kraj+ojczysty%3F&jsinjectrequests=true&api=13 –  w linku zapoznasz się z mapą Polski i kilkoma miastami. Wybierz dwa spośród nich i napisz co ciekawego można zobaczyć w tych miastach.
  6. http://scholaris.pl/resources/run/id/102070 zapoznaj się z tabelą. Następnie rozwiąż kartę pracy  http://static.scholaris.pl/resource_imp/105/105038/PLIKI_1/XYZ05603.pdf
  7. Zapraszam do lekcji wf https://www.youtube.com/watch?v=HxbNDrWbLJY
  8. Dodawanie i odejmowanie – rozwiązuj zadania online i przy okazji zagraj w grę. To świetna propozycja nauki przez zabawę https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/f34c92eacb4b019d8c8db4c4f627d27c_/index.html

Zapraszam do kontaktowania się ze mną. Pozdrawiam serdecznie. I. Kloch

Materiały ćwiczeniowe dla klas I,II,III,IV

1,2, SPL Edukacja wczesnoszkolna
Utrwalenie poprawnego odtwarzania liter.

Litery b, p, d, m, n, u są podobne pod względem kształtu, ale inaczej ułożone w przestrzeni. Postaraj się je utrwalać pisząc litery  na tackach z piaskiem.
Wyznaczanie temperatury oraz różnic temperatur – ćwiczenia.  Jaka jest temperatura? Jaka jest różnica temperatur pomiędzy wtorkiem a piątkiem? Odpowiadając skorzystaj z ćwiczeń zawartych pod tym linkiem  https://www.matzoo.pl/.

4L Rewalidacja
Karta pracy pogłębiająca wiedzę na temat sposobów komunikacji „ukrytej”. Waszym zadaniem uczniowie jest identyfikacja „zamaskowanych” gróźb i próśb.
http://www.scholaris.pl/zasob/110471?eid[]=PODST&sid[]=JPOL3&bid=0&iid=0&api=

4U Rewalidacja

Powtarzające się rytmy. Przygotuj kredki. Tu znajdziesz dwa ćwiczenia: gąsienica i korale babci. Jaki kolor będzie po żółtym, a jaki po różowym? Wykonaj je i wklej do zeszytu A4.

4U ZKKR
Usprawnianie spostrzegania wzrokowego i orientacji przestrzennej. Wybierz trzy ćwiczenia z listy poniżej i wykonaj pod okiem dorosłego.
Ćwiczenia:
1. Rozpoznawanie treści obrazków ukazywanych w krótkich ekspozycjach
2. Dobieranie par jednakowych obrazków
3. Układanie obrazków po lewej i prawej stronie
4. Układanie obrazków w szeregu wg kolejności w jakiej były pokazywane
5. Dobieranie części do całego obrazka
6. Układanie obrazków z części
7. Dobieranie jednakowych form geometrycznych
8. Układanie kompozycji z oddzielnych figur geometrycznych
9. Układanie kompozycji geometrycznych z części
10. Odtwarzanie linii różnie ukierunkowanych
11. Rysowanie kompozycji geometrycznych za pomocą szablonów
12. Kończenie zaczętych rysunków
13. Rysowanie kompozycji geometrycznych wg wzoru
„Powietrze i ruch, aby każdy był zdrów” – ulubione zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Wyjdź na dwór. Pobaw się z rodzeństwem w berka lub chowanego. Zasady tych zabaw dobrze znasz.

4U ZRKOM
Mój pupil. Sposoby dbania o pupila – budowanie zdań do wskazanych ilustracji. Odpowiedz na pytania: co oznacza słowo PUPIL, kto/co może być pupilem, jakiego pupila masz ty, opisz go głośno starając się budować pełną wypowiedź.

4U FOS
Z niecierpliwością wypatrujemy jej na niebie po każdym letnim deszczu, bo przecież na jej końcu czeka garnek pełen złota. Tęcza to jeden z tych znaków natury, który daje dzieciom i dorosłym wiele radości. Jak powstaje? Dlaczego tak rzadko można ją zobaczyć i pojawia się zaledwie na kilka minut?  Skąd się biorą kolory?
Wszystkie informacje znajdziesz w  linku https://dziecisawazne.pl/jak-powstaje-tecza/.
Czarujemy kolorami. Tęcza na talerzu – eksperyment ze Skittlesami. Do tego eksperymentu wystarczą: biały talerz, opakowanie kolorowych cukierków i odrobina wody. Wykładamy cukierki na talerzu tak, by tworzyły koło. Polewamy wodą, czekamy chwilę i… gotowe!
Barwna mozaika. Wystarczą: talerz, mleko, barwniki do żywności, odrobina płynu do naczyń i patyczek kosmetyczny. Nalewamy mleko na talerzyk. Robimy w nim plamki z dowolnych kolorów. Patyczek zwilżamy w płynie do naczyń, wkładamy do mleka i gotowe!
Barwienie soli. Potrzebne będą: duża kuweta i sól, barwniki spożywcze i pipeta. Uczeń za pomocą pipety może nanosić różne kolorowe wzory i obserwować zmieniające się barwy.
Jeśli masz problem wejdź w link https://dziecisawazne.pl/10-prostych-eksperymentow-dla-przedszkolakow/ a na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź. Powodzenia!
Kolorowe kanapki.  Uwieńczeniem zajęć będą kolorowe kanapki robione przez nas samych. Kanapki z dreszczykiem, kanapki nietoperze, kanapki na szybko lub kanapki dla fanów motoryzacji….Przykładowe zdrowe przekąski w linku https://miastodzieci.pl/czytelnia/30-przepisow-na-kanapki-ktorym-nie-oprze-sie-zadne-dziecko/. Smacznego!!!

1,2 ZKKR
Wiem, że czasem lubicie eksperymentować, a nasza klasa przypominała laboratorium. Chciałabym Wam kochani powiedzieć, że największe laboratorium  jest w kuchni. Tam mieszając, gotując, zamrażając i ucierając często robimy eksperymenty nawet nie zdając sobie sprawy z tego sprawy. Prześledźcie i wykonajcie fajny domowy
„Mączne eksperymenty”  http://scholaris.pl/resources/run/id/112470.

Materiały klasa  15.06-19.06.2020r.
1,2 SPL
1. Działania z zakresu liczby 10 na materiale konkretnym.
2. Rozwiązujemy zadania online. Poniżej jest link do świetnej propozycja nauki poprzez zabawę https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/f34c92eacb4b019d8c8db4c4f627d27c_/index.html.

4L Rewalidacja
Dyktanda graficzne to zadania, które polegają na wypełnieniu kratkowanej planszy według okreslonego schematu, np. wg współrzędnych, czy też wyników działań matematycznych.
Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, orientację przestrzenną w małym i dużym formacie, logiczne myślenie, koordynację wzrokowo-ruchową. Wybierz jedno dyktando z linku i wypełnij je. http://bystredziecko.pl/dyktanda-graficzne-dla-dzieci-matematyka/.

4U Rewalidacja
Trzy karty ćwiczeń w wersji pdf. Wykonaj ćwiczenia z osobą dorosłą.

4U ZRKR
W oczekiwaniu na wakacje – omówienie planów, form spędzania wolnego czasu, zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych zabaw. Przekazanie ulubionej formy spędzania wolnego czasu: „moim zainteresowaniem jest…, ponieważ…”.
Wakacje to okres, w którym nie mamy obowiązków związanych ze szkołą i nauką więc możemy bez ograniczeń planować najróżniejsze przygody, w których będziemy brać udział. Niektórzy spotykają się z przyjaciółki, inni wybierają się na rodzinne wyjazdy. Nikt nie siedzi w domu, kiedy za oknem jest piękna, słoneczna pogoda. Jednak wszyscy musimy pamiętać, ze dobra zabawa nie zwalnia nas z obowiązku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych. Jak powinniśmy postępować, aby wakacje kojarzyły nam się z samymi przyjemnościami? Wystarczy wykazać zdrowy rozsądek i pamiętać o kluczowych zasadach bezpieczeństwa. W linku poniżej przypomniane są zasady bezpiecznego spędzenia wakacji. https://p6konskie.nazwa.pl/25-zasad-bezpiecznych-wakacji/
Zabawy na lato przydadzą się każdemu z nas, bo prędzej czy później usłyszymy od naszej pociechy -Mamo nudzi mi się! O ile nuda często budzi kreatywność dziecka i jest wręcz wskazana, to jednak czasem i my rodzice możemy wyjść z inicjatywą ciekawej zabawy i pomysłu na wspólne spędzanie czasu w domu czy w plenerze podczas wakacji i nie tylko. Zobaczcie wakacyjne zestawienie ponad czterdziestu różnych zabaw dla dzieci. Poniżej przedstawiam Wam propozycje letniej zabawy wraz z krótkim opisem, a po kliknięciu tytułu lub zdjęcia przejdziecie do szerszego opisu zabawy, która Was zainteresuje. Wiele z nich jest nagranych również z instrukcją filmową, więc szukajcie i bawcie się dobrze. Niech te wakacje będą dla Was niezapominane i pełne pozytywnych wrażeń!
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/06/zabawy-na-lato/

4U ZRKOM
Wiosenne gry i łamigłówki to INTERAKTYWNA atrakcja i kolejna propozycja do zabaw, które uczeń może zrealizować w domu bez wsparcia rodzica. Interaktywne gry i łamigłówki zostały w całości odczytane najmłodszym. Pozwala to dziecku samodzielnie wziąć udział w wesołej zabawie. Skorzystaj z linku i podziel się ze mną wynikami tej zabawy. Powodzenia…
https://panimonia.pl/2020/04/24/wiosenne-gry-i-lamiglowki-interaktywna-zabawa

1,2 SPL ZKKR
W co się bawić w domu? – nauka samodzielności. Porady, inspiracje, gotowe pomysły.
W co się bawić w domu? W samodzielność! Życie w biegu determinuje szereg trudności związanych z samodzielnością dzieci. Dzieci często, ze względu na brak czasu, są wyręczane. Kilka miesięcy spędzone w domu to dobry czas na to, by nadrobić zaległości i wykorzystać możliwości indywidualnej edukacji rodzica i dziecka, by osiągnąć cele często niedostępne w masowej edukacji. Co warto zrobić? Lista cennych umiejętności i ćwiczeń w linku https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/

Klasa 1. Dzień dobry. Przesyłam materiały do pracy w domu.

  1. Obejrzyj bajkę: https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
  2. Wypisz w zeszycie wymienione w bajce środki transportu.
  3. Narysuj swój ulubiony środek transportu lub taki, którym chciałabyś się wybrać w podróż.
  4. Wykonaj karty pracy nr 86, 92, 94,111
  5. Wysłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k  Jakie miasto występuje w piosence?  Wypisz nazwy trzech rzeczy, które kojarzą Ci się z tym miastem.
  6. Zachęcam do zrobienia łódki z łupiny po orzechu J https://zabawyzdzieckiem.pl/zabawy/3-5/99-lodeczki-z-orzecha

Zapraszam do kontaktu. Służę pomocą. Pozdrawiam gorąco Iga Kloch

Klasa 2. Dzień dobry przesyłam materiały do pracy zdalnej.

  1. Przeczytaj legendę Wars i Sawa https://www.bajkowyzakatek.eu/2010/05/polskie-legendy-wars-i-sawa.html
  2. Odpowiedz na pytanie: dlaczego miasto, które powstało nad brzegiem Wisły, ma w herbie syrenkę?
  3. Wykonaj karty ćwiczeniowe nr 68, 69.
  4. Obliczenia matematyczne. Karta ćwiczeniowa nr 41
  5. Zadanie: narysuj 4 talerze, na każdym talerzu narysuj po 3 truskawki. Zapisz działania pod talerzami. Oblicz.
  6. Spróbuj wykonać działania 2*3=, 2*4=, 2*1=, 2*2=,  2*3=
  7. Wybierz właściwą głoskę http://pisupisu.pl/klasa2/si-i-s-wybierz-puzzle
  8. Zapraszam do aktywności fizycznej  https://www.youtube.com/watch?v=mlYMyo0ztxk
  9. Syrenka – praca plastyczna (sposób wykonania syrenki znajdziesz w załączniku w mailu karta nr 129)

Zapraszam do kontaktowania się ze mną. Pozdrawiam serdecznie. I. Kloch

Materiały ćwiczeniowe klasy I,II,III,IV 22.06-25.06.2020r.
1,2 SPL
To propozycja ostatniej aktywności przed wakacjami. Stwórzcie na waszych podwórkach labirynt z recyklingu. Do jego budowy wykorzystajcie przedmioty, które są wokół was: drewniane tyczki, butelki, sznurki, folię streczową, bibułę, koła itp. Bądźcie zaangażowane w tworzenie labiryntu. Chętnie podejmijcie się pokonania go w jak najszybszym czasie bez dotykania stworzonych wcześniej przeszkód. Powodzenia!

4L Rewalidacja
Gra w kapsle. Zasady są proste, każdy po kolei, pstryka w swój kapsel, tak aby przesunąć go do przodu, ale żeby nie wypadł z trasy. Kto wypadnie wraca na miejsce, w którym był przed pstryknięciem i tym samym nie przesuwa się dalej. Wygrywa osoba, która pierwsza przekroczy metę. Zamiast kapsli możecie użyć plastikowych zakrętek. Podpiszcie pierwszą literą imienia lub napiszcie cyfrę, aby ich nie pomylić. Powodzenia!

4U Rewalidacja
Wybierz dwie wakacyjne karty pracy i wykonaj je. Propozycje w linku
https://mojedziecikreatywnie.pl/kategorie/grafomotoryka/

1,2 SPL
Propozycja ostatniej aktywności przed wakacjami. Stwórzcie proszę ze swoim straszym rodzenstwem lub rodzicami akwarium. Pogłówkujcie co będzie wam potrzebne. Podpatrzeć możesz możecie tutaj https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/352-akwarium.

4U ZRKOM
Realizacja wakacyjnych pomysłów i planów. Kamienne opowieści. Wakacje, wypoczynek, zbieranie kamieni i doskonała zabawa. Niewiele trzeba, aby zamienić kreatywne i twórcze zabawy na powietrzu w niezwykłą kamienną opowieść. Za pomocą mazaków stwórzcie na zebranych kamykach różne obrazki. Czasem to było miejsce, w którym znaleźliśmy kamień, innym razem coś z czym nam się kojarzy lub o czym marzymy. Powstaje historia, którą warto opowiedzieć głośno!

4U ZRKR
Wyzwalanie inwencji twórczych. Zabawy z lodem są idealne na każdą porę roku. Przeprowadźcie w domu prawdziwą rywalizację i zawody w rozbijaniu bryłek lodu z ukrytymi skarbami. Zamroźcie po trzy nakrętki w różnych kolorach, a jako naczynie do mrożenia użyjcie silikonową foremkę do pieczenia muffinów. Plan zabawy jest taki, że będziecie próbować wydobyć z lodu swoje skarby w jak najkrótszym czasie. Za oknem mamy wreszcie prawdziwe lato, więc z tym większym entuzjazmem będziecie odkrywać ,,zamrożone skarby”. Lodowa zabawa wspaniale umili wam czas ?. https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/07/trzy-zabawy-z-lodem/

4U FOS
Żegnaj szkoło! Na wakacjach będzie nam wesoło! W lesie. W górach. Nad morzem. Przestrogi wakacyjne – plakat temastyczny. Rozwijanie twórczości artystycznej – tworzenie plakatu tematycznego „Przestrogi wakacyjne”.
Przypomnienie zasad bezpiecznych wakacji w linku https://p6konskie.nazwa.pl/25-zasad-bezpiecznych-wakacji/.
Wakacje to czas wyjazdów, wypoczynku i relaksu, ale także wielu pokus, niebezpieczeństw i zagrożeń. W linku http://www.echogorzowa.pl/news/16/prosto-z-miasta/2013-07-04/bezpieczne-wakacje-nad-woda-w-lesie-i-gorach-4228.html znajdziecie wskazówki dla dzieci na bezpieczny wypoczynek nad wodą, na słońcu, w lesie, w górach, na podwórku oraz w domu, a także ważne telefony alarmowe. Na koniec stwórzcie plakat tematyczny „Przestrogi wakacyjne”.

Na koniec Kochani życzę Wam, aby Wasze wakacje były słoneczne ale i też bezpieczne! Do zobaczenia w nowym roku szkolnym! Pozdrawiam Dobiasz Renata

nmd runnner nmd runnner black nmd runnner white nmd runnner grey nmd runnner gs ultra boost ultra boost black ultra boost white ultra boost grey ultra boost gs ultra boost uncaged ultra boost uncaged black ultra boost uncaged white ultra boost uncaged grey ultra boost uncaged gs yeezy boost 350 yeezy boost 350 black yeezy boost 350 white yeezy boost 350 grey yeezy boost 350 gs yeezy boost 350 v2 yeezy boost 350 v2 black yeezy boost 350 v2 white yeezy boost 350 v2 grey yeezy boost 350 v2 gs yeezy boost 750 yeezy boost 750 black yeezy boost 750 white yeezy boost 750 grey yeezy boost 750 gs