Home » Kl _1 PPS

Kl _1 PPS

Drodzy Rodzice i Opiekunowie!

W trosce o bezpieczeństwo nas wszystkich, a przede wszystkich naszych uczniów zwracam się z prośbą o zastosowanie się do rekomendacji Ministra Edukacji Narodowej i Ministra Zdrowia dotyczących organizacji czasu nauki dzieci w okresie zdalnych zajęć lekcyjnych. Chciałbym przypomnieć, że dzieci nie powinny przebywać w miejscach o dużych skupiskach ludności tj. supermarketach, obiektach sportowych, placach zabaw, kawiarniach, pizzeriach itp.

Informuję również, że w związku z problemami jakimi borykają się rodzice oraz uczniowie w zakresie dostępnego sprzętu elektronicznego wychodzę naprzeciw zaistniałej sytuacji i akceptuje inne formy rozliczania czasu pracy uczniów i sprawozdawczości z wykonywanych zadań. Jako wychowawca będę w stałym kontakcie telefonicznym  z rodzicami i uczniami w celu przekazania wskazówek oraz zaleceń dotyczących realizacji aktualnej podstawy programowej.

Przekazane w trakcie pracy zdalnej książki i karty pracy w formie papierowej będą kompleksowo sprawdzone i ocenione po zakończeniu pandemii i powrocie uczniów do szkoły. Nie mniej jednak zostało uzgodnione z rodzicami, że w celu nabycia  przez uczniów nawyku systematyczności wymagane będzie cotygodniowe przysyłanie wykonanych prac w formie MMS-a.

Liczę na Państwa zrozumienie i współpracę,  w tym bardzo trudnym dla nas wszystkich czasie.

Z wyrazami szacunku

Wychowawca klasy

Marlena Ludew

Blok gospodarstwa domowego
Witam wszystkich uczniów.
 Zbliżają się Święta Wielkanocne więc waszym zadaniem w tym okresie będzie pomoc swoim rodzicom w pracach domowych . Myślę że będzie to czas w którym możecie wykazać się swoimi zdolnościami . Możecie również pomóc w zrobieniu sałatki jarzynowej.
Pozdrawiam Was serdecznie
mgr Wioletta Mączka

Rewalidacja I PPS

30.03.2020

Witam serdecznie przesyłam wam materiały do zdalnego nauczania w domu z rewalidacji.

Zadanie specjalne

 Uśmiechnij się do lusterka i powiedz sobie samemu/samej ode mnie –

 JESTEŚ SUUUUPER

Rewalidacja I PPS

Blok gospodarstwa domowego
Witam Was drodzy uczniowie , przesyłam Wam przepis na sałatkę owocową . Myślę ,że będzie to dla Was nowe wyzwanie , a zarazem przyjemność sporządzenia potrawy dla waszych bliskich.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę Wam oraz Waszym bliskim zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych.
 Wioletta Mączka
Blok informatyczno- biurowy
Przypominamy sobie literki.
Proponujemy  by Państwa dzieci przypomniały sobie ćwiczenia wprowadzanie z klawiatury abecadła.
Proszę skorzystać z linku do zabawy edukacyjnej uruchomić stronę  http://pisupisu.pl
Następnie z aktywnych rysuneczków wybrać klawiatura i z dostępnych ćwiczeń proszę wybrać ABECADŁO
pozdrawiamy Anna Adamczyk i Dorota Herka
Blok gospodarstwa domowego
1SPP BGD 02.04.2020 Ćwiczenia buzi i języka 1(1)
1SPP BGD 02.04.2020 Ćwiczenia buzi i języka 2(1)
Blok informatyczno- biurowy
Witamy Was w kolejnym tygodniu zmagania się z nauką zdalną.
Proponujemy  by Państwa dzieci korzystały z  ćwiczeń na klawiaturze.
Proszę skorzystać z linku do zabawy edukacyjnej uruchomić stronę  http://pisupisu.pl
Następnie z aktywnych rysuneczków wybrać klawiatura i z dostępnych ćwiczeń proszę wybrać MAŁE I WIELKIE LITERY
Pozdrawiamy i życzymy Spokojnych Świąt Wielkanocnych
Anna Adamczyk i Dorota Herka
Blok gospodarstwa domowego 16.04.2020r.
« z 2 »
pozdrawiam Pani Emilka
Blok informatyczno- biurowy
Witamy Was w kolejnym tygodniu zmagania się z nauką zdalną, bardzo się za Wami stęskniłyśmy.
W tym tygodniu proponujemy  by Państwa dzieci  układały słowa posługując się klawiaturą.
Proszę skorzystać z linku do zabawy edukacyjnej uruchomić stronę  http://pisupisu.pl
Następnie z aktywnych rysuneczków wybrać klawiatura i z dostępnych ćwiczeń proszę wybrać
SŁOWA 3- LITEROWE oraz SŁOWA 4- LITEROWE
pozdrawiamy Anna Adamczyk i Dorota Herka
Logopeda poleca 
Blok gospodarstwa domowego
Witam
20.04.2020 Blok gospodarstwa domowego
Drodzy uczniowie , proszę Was abyście zrobili plakat . Narysujcie warzywa , które występują wczesną wiosną i podpiszcie je .
Pozdrawiam Wioletta Mączka
Blok informatyczno- biurowy
Witamy Was serdecznie.
Proponujemy  by Państwa dzieci w dalszym ciągu  korzystały z  ćwiczeń na klawiaturze. W tym tygodniu ćwiczymy wprowadzanie polskich znaków. Prosimy  by Państwa dzieci przypomniały sobie ćwiczenia wprowadzanie z klawiatury polskich znaków.
Proszę skorzystać z linku do zabawy edukacyjnej uruchomić stronę  http://pisupisu.pl
Następnie z aktywnych rysuneczków wybrać klawiatura i z dostępnych ćwiczeń proszę wybrać OGONKI CZYLI POLSKIE ZNAKI
Pozdrawiamy Anna Adamczyk i Dorota Herka
 
Logopeda poleca
Ciuchcia – ćwiczenia artykulacji, oddechu – zbuduj lokomotywę przy pomocy słomki. Ćwiczenia utrwalające artykulację- nazwijmy, powtórz, spróbuj zadać pytanie.
Zajęcia logopedyczne:
Witam
BLOK GOSPODARSTW DOMOWEGO 27.04.2020
Proszę Was o wykonanie czynności porządkowych – zamiatanie, mycie podłogi,naczyń, blatów i szafek .
Pozdrawiam Wioletta Mączka

 Blok Gospodarstwa Domowego

27.04.2020
Dziś wybierzemy się do Teatru Powszechnego w Radomiu. Obejrzymy spektakl Kopciuszek. (dostępny do 28.04.2020 do godz. 15:00)
Miłego oglądania :)
28.04.2020
2.05. to Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – polskie święto wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004, obchodzone między świętami 1 maja (zwanym Świętem Pracy) i 3 maja (Świętem Narodowym 3 Maja).
Wywieś przed swoim domem flagę Polski.
Nie posiadasz dużej flagi?
Przygotuj kartkę białego papieru, czerwoną kredkę lub farbę oraz długą wykałaczkę lub patyk i do dzieła – stwórz własnoręcznie flagę Polski!
 
30.04.2020
Przed Nami Majówka i długi weekend majowy. Przyrządź z pomocą domowników sałatkę i upiecz kiełbaskę na grillu lub ognisku. Przykładowy przepis na sałatkę:
Składniki: – 200g sera typu feta – garść czarnych oliwek – 3 pomidory – około 7cm ogórka zielonego – 1 czerwona cebula – 1/4 czerwonej papryki – 1/4 zielonej papryki – 1/4 żółtej lub pomarańczowej papryki – 1/2 główki salaty lodowej, może być również pekińska
sos/dresing: – 4 łyżki stołowe oliwy z oliwek – 1 łyżka stołowa miodu, najlepiej wielokwiatowy lub lipowy – sok z 1/2 cytryny – 2 ząbki czosnku – 1 łyżeczka przyprawy włoskiej lub ( sól, oregano, bazylia, tymianek etc.) – sól i pieprz do smaku
Smacznego :)
Pozdrawiam,
Emilia Karpeta-Kubat
Logopedia
Majowe święto – wykonaj zadania, powtarzaj nazwy i/lub je przeczytaj

Blok Gospodarstwa Domowego
4 maja 

Dziś obchodzimy m.in.:
Dzień Piekarza
To dzięki nim możemy zajadać się pysznymi bułeczkami czy chrupiącym chlebem.
W święto warto uzmysłowić sobie, ze kiedy my smacznie śpimy, oni wypiekają nasze przysmaki.
Spróbujemy zamienić się w piekarzy. Ubierz się na biało, załóż fartuch, umyj ręce i upieczemy bułeczki:
Witam 
Blok gospodarstwa domowego 04.05.2020
Moi drodzy uczniowie przesyłam Wam przepis na naleśniki , myślę że wykażecie się swoimi zdolnościami kulinarnymi .
Składniki :
  • szklanka mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 3/4 szklanki wody (najlepiej gazowanej)
  • szczypta soli
  • 3 łyżki masła lub oleju roślinnego

PRZYGOTOWANIE 

  • Mąkę wsypać do miski, dodać jajka, mleko, wodę i sól. Zmiksować na gładkie ciasto. Dodać roztopione masło lub olej roślinny i razem zmiksować (lub wykorzystać tłuszcz do smarowania patelni przed smażeniem każdego naleśnika).
  • Naleśniki smażyć na dobrze rozgrzanej patelni z cienkim dnem np. naleśnikowej. Przewrócić na drugą stronę gdy spód naleśnika będzie już ładnie zrumieniony i ścięty.
Życzę smacznego ?i pozdrawiam 
Wioletta Mączka 

Rewalidacja 04.05.2020
Moi Drodzy witam Was serdecznie!!!
Zapraszam do wspólnej pracy.

karta pracy 04.05.2020

Prace  prześlijcie na naszego maila biberedyta 96@gmail.com

Dziękuję Wam za fantastyczną pracę dzisiaj  – jestem z Was dumna !  

Odpoczywajcie i relaksujcie się !

5 maja
Czas na gimnastykę. Poruszajmy się trochę :)
8 maja
Dzień Bibliotekarza i Bibliotek
Pierwsze informacje o zawodzie bibliotekarza pochodzą jeszcze z czasów starożytnych.
Święto zainicjowane zostało natomiast przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich – obchodzone jest każdego roku w dniu 8 maja.
Przejrzyj książki, które masz w domu. Może odkryjesz książkę, która przeniesie Cię w jakieś ciekawe miejsce?
„Przyzwyczaić się do czytania książek – to zbudować sobie schron przed większością przykrości życia codziennego” William Somerset Maugham
Pozdrawiam,
Emilia Karpeta-Kubat
Rewalidacja 6.05 – 8.05
Zajęcia logopedyczne:
BARDZO DZIĘKUJĘ i pozdrawiam. :)
Blok Gospodarstwa Domowego 11.05.2020
Mówienie komplementów – umiejętności społeczne
Mówienie komplementów innym wywołuje pozytywne interakcje społeczne,
pozytywne nastawienie uruchamia adaptacyjne strategie radzenia sobie,
pomagając obniżyć stres, lęk i depresję (Bertera, 2007).
Wymienianie pozytywnych atrybutów lub zachowań innych osób sprzyja pojawieniu się wsparcia społecznego ze strony rówieśników (Bertera 2007).
Zadanie dla ucznia:
Jak mówić komplementy?

  1. Wybierz osobę, której chcesz powiedzieć coś miłego.
  2. Zastanów się, co ci się podoba w tej osobie.
  3. Pomyśl o tym, co chcesz powiedzieć tej osobie („Naprawdę podoba mi się twoja opaska na włosy”).
  4. Podejdź do drugiej osoby nawiąż z nią dobry kontakt wzrokowy.
  5. Powiedz jej komplement, na przykład: „Zosiu, naprawdę podoba mi się twoja opaska na włosy”.
  6. Poczekaj na odpowiedź z jej strony.
  7. Odpowiedz, jeśli trzeba.

Konteksty społeczne do ćwiczenia/odgrywania ról w tej sekwencji umiejętności

  1. Twoja koleżanka idzie na przyjęcie i ładnie wygląda.
  2. Smakują ci naleśniki, które zrobiła dla ciebie mama.
  3. Twoja koleżanka z klasy ma ładny piórnik
  4. Może wymyślisz sam/a jakąś scenkę? :)
12.05.2020
Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek. To bardzo ważny zawód! Czy spotkałeś/aś pielęgniarkę?
Porozmawiaj z Rodzicami o tym, jak bardzo potrzebne i ważne są pielęgniarki.
14.05.2020
Porozmawiajmy o emocjach! Jak się dziś czujesz?
Dołączam 2 karty pracy związane z emocjami – miłej pracy :)
Dodatkowo, posłuchaj piosenki. Opowiedz, co sprawia Ci radość a co Cię smuci lub złości?


Pozdrawiam,
Emilia Karpeta-Kubat

LOGOPEDIA

ZA OKNEM WIDZĘ –

1. ĆWICZĘ GRAMATYKĘ I ROZWIJAM SŁOWNIK

Rewalidacja 11.05.2020

Moi Drodzy witam Was serdecznie!!!

Zapraszam do wspólnej pracy. 

14 łamigłówek dla bystrzaków

Prezentacja kliknij w poniższy link
https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I&feature=emb_logo

Pozdrawiam serdecznie miłej pracy.
Pani Edyta

Witam 
Blok gospodarstwa domowego  11.05.2020
Drodzy uczniowie przesyłam Wam karty pracy z owocami i warzywami wiosennymi .
Pozdrawiam Wioletta Mączka
Zajęcia logopedyczne:
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne
1. Szpital – układanka oddechowa
2. Pielęgniarka – minki

Dzień dobry.
Drodzy Uczniowie witam Was serdecznie :)
Mam nadzieję, że jesteście gotowi na kolejne wyzwania.
Przesyłam Wam porcję zadań. :)
Powodzenia!!! 

Rewalidacja 18.05.2020

Przesyłam link do baśni online
Dodatkowo na stronie:
* bajki do oglądania
* wierszyki dla dzieci
* malowanki
* gry
* muzyka dla dzieci
https://liblink.pl/6hloSJssVR

Pozdrawiam Pani Edyta Parszewska – Biber

Blok gospodarstwa domowego 18.05.2020
Drodzy uczniowie przesyłam karty kart pracy


Pozdrawiam Wioletta Mączka

18.05.2020
Światowy Dzień Pieczenia

Zachęcam do włączenia się w pomoc kuchenną w domu.
Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pieczenia. Może upieczesz coś pysznego?
Zachęcam do obejrzenia filmiku:
 
19.05.2020
W dniu dzisiejszym obchodzimy Dzień Dobrych Uczynków. 
Zadanie na dziś:
Zrób 10 dobrych uczynków.
Czy to trudne zadanie? :)
21.05.2020
Pobaw się dzisiaj z siostrą, bratem lub innym członkiem swojej rodziny.
Spróbujcie razem narysować drzewo genealogiczne Waszej Rodziny.
Umieść na drzewie genealogicznym swoich rodziców i rodzeństwo.
Może uda Ci się również narysować dziadków i ich rodziców (Twoich pradziadków)?
Porozmawiaj z Rodzicami o swoich przodkach.
Posłuchaj piosenki Jacka Kaczmarskiego „Drzewo genealogiczne”
Pozdrawiam,
Emilia Karpeta-Kubat 
Rewalidacja 20.05-22.05
Zajęcia logopedyczne

1. Gimnastyka buzi z super mamą

https://view.genial.ly/5ec384008e243b0d5a33d226/interactive-image-gimnastyka-buzi-z-supermama?fbclid=IwAR1MmzJe871-H4WY6cLwF5IGdy3krykDmcSKfL7tKTKgttQcEjOEHo818-E

2. wykonaj zadania z kart ( opisane na kartach)

mojarodzinaportret

drzewo-genealogiczne-mojej-rodziny

Zajęcia logopedyczne:

Pozdrawiam :)
Anna Dwojak

WITAJCIE  25.05.2020

 Witajcie ! Witajcie !
Jeszcze tylko trochę pracy i czeka Was zasłużony odpoczynek !
Zapraszam

Kolorowanki związane z rodziną online do pokolorowania zdalnie:

https://liblink.pl/xFgLS3INfI

https://liblink.pl/JjcDQ8ii4N

https://liblink.pl/Hb6yxGl99c

https://liblink.pl/uI34Te3LP6

https://liblink.pl/uzDSTqB0BE

Pozdrawiam  Edyta Parszewska – Biber

Witam
25.05.2020 blok gospodarstwa domowego
Drodzy uczniowie zbliża się Dzień mamy , zróbcie dla swoich mam małą niespodziankę , możecie zrobić śniadanie bądź przygotować coś miłego z czego wasza mama napewno bardzo się ucieszy.
Pozdrawiam Wioletta Mączka

25.05.2020
KOŁYSANIE – Zabawa SI

Ta zabawa będzie szczególnie podobać się dzieciom, które lubią wykonywać powtarzające się ruchy. Kołysanie przez inną osobę może okazać się jeszcze przyjemniejsze.
Cele:

  • Stymulacja układu przedsionkowego.
  • Rozumienie pojęć „szybko” i „wolno”.
  • Rozumienie komendy „Stop!”.

Przygotowanie:
Dorosły staje za dzieckiem.

Jak się bawić:
Trzymając dziecko mocno na wysokości bioder lub tułowia, śpiewaj słowa piosenki podane poniżej (do melodii Panie Janie).
Najpierw kołysz dziecko z boku na bok, a potem w przód i w tył. Bujaj je na tyle, by poczuło, że ciało podczas tego ruchu odchyla się do pionu. Kiedy znajdzie się w pionie, powiedz: „Stop!”.
Kołyszemy, kołyszemy.
Teraz stop!
Teraz stop!
Znowu kołyszemy.
Znowu kołyszemy.
Teraz stop!
Teraz stop!

Odmiany:
W kolejnej turze przyspiesz bujanie na boki oraz w przód i w tył.
Zanim zaczniesz kołysać, upewnij się, że dziecko jest przygotowane na zmianę ruchu: „Teraz będzie szybko. Jesteś gotowy?”.
W następnej turze bujaj w zwolnionym tempie. Wcześniej uprzedź dziecko: „Teraz będzie wolno”.
To samo ćwiczenie wykonajcie w pozycji siedzącej lub klęczącej.
Czego dziecko się uczy:
Dzieci uczą się, gdzie znajduje się środek ich ciała, odczuwając odchylenia od pionu. Informacje te gromadzone są w uchu środkowym i pomagają w przetwarzaniu danych wejściowych. Dzięki temu dziecko jest w stanie dostosować swoje ruchy, kiedy czuje, że może się przewrócić, gdyż jego ciało się przechyla. Ta świadomość, wykształcona pod wpływem dwóch rodzajów ruchu, przynosi podwójną korzyść.
Radykalny sposób konfrontacji z bodźcami pomaga nadwrażliwym dzieciom zwiększyć swoją świadomość.
Dzieci zaczynają rozumieć znaczenie komendy „Stop!” oraz uświadamiają sobie, jakie to uczucie. Gdy ktoś każe im się zatrzymać w innych okolicznościach, będą wiedziały, czego się od nich oczekuje i jakie wiążą się z tym odczucia.
Gra jest jednocześnie zaskakująca i przewidywalna. W miarę jak dzieci przyzwyczajają się do niej, są coraz bardziej świadome, że za chwilę nastąpi moment zatrzymania. Natomiast tempo ruchów jest za każdym razem zaskakujące.
Modyfikacje:
Siłę, z jaką dziecko jest kołysane, należy dostosować do jego indywidualnych preferencji. Jeżeli potrzebuje więcej bodźców proprioceptywnych, energiczny ruch podziała odprężająco, jednocześnie dając mu satysfakcję.
Jeżeli dziecko jest defensywne, delikatne bujanie będzie mu bardziej odpowiadać. Być może będzie wolało kołysać się samo.
Niektórym dzieciom zależy na samodzielności, ale trudno im utrzymać równowagę. Warto wówczas przeprowadzić tę zabawę na siedząco lub na kolanach (Sher, 2014).
 źródło: B. Sher: „Gry i zabawy we wczesnej interwencji…”, HARMONIA UNIVERSALIS, Gdańsk 2014
 Miłej zabawy :)
26.05.2020
Umiejętności społeczne
Dziś pomóż w domu. Zrobimy pranie? :)
Rekwizyty: pranie

Sposób zabawy:
Z poniższych pozycji można wybrać jedną lub kilka jednocześnie. Ponieważ pranie robi się bardzo często, podane warianty można wprowadzać przez kilka miesięcy.

  • Sortowanie: Niech dziecko posortuje pranie (czyste lub brudne) według następujących kategorii: jasne i ciemne; duże i małe; moje i twoje; koszule, spodnie, piżamy i skarpety.
  • Faktury: Bawcie się fakturami, to mięciutki sweterek a to szorstki stary ręcznik – to jest wełna – to jest frota, niech każdy zakłada „śmieszne ubrania” albo zakładajcie ubrania kogoś innego (ja – twoje, ty – moje). Zapytaj: Dlaczego to nie pasuje?. Zachęć dziecko do założenia ulubionej koszuli dorosłego. Kto jest większy/mniejszy, wyższy/niższy?. Porównuj rozmiary dłoni, stóp i długość nóg dorosłego i dziecka.
  • Niech dziecko wykonuje jedno- bądź dwustopniowe polecenia z elementami opisowymi, na przykład złóż niebieskie ręczniki i włóż je do szafy albo znajdź długą białą skarpetę taty i swoją krótką zieloną.
  • Można również układać rzeczy na dziecku (bez przykrywania głowy) lub zasypać je skarpetkami czy koszulkami.
  • Niech dziecko zamknie oczy, włoży rękę do kosza z praniem i wyciągnie jakąś część garderoby, a następnie ją opisze lub spróbuje zgadnąć, co to jest lub do kogo należy.
  • Po zakończeniu prania dziecko może pomagać w dzieleniu ubrań w zależności od tego, do kogo należą, albo szukać skarpet do pary.
  • Niech dziecko spróbuje składać ubrania albo zwijać skarpety, najpierw trzeba mu w tym pomóc, żeby zrozumiało, jak należy to robić.
  • Niech dziecko przed lustrem przymierza różne ubrania. Możesz też to sfilmować.
  • Połóż dwa różne kolory lub rozmiary skarpetek obok siebie i spytaj: Czy są takie same czy różne?
Miłej zabawy :)
28.05.2020
Wybierz dowolną wiosenną kolorowankę i do dzieła!
Może spróbujesz różnych technik malowania?
Weź farby i jako pędzla użyj swoich paluszków :)
Baw się dobrze!
Pozdrawiam,
Emilia Karpeta-Kubat 
Zajęcia Logopedyczne
Poniedziałek 01.06.2020Dzień dobry.
Drodzy Uczniowie witam Was serdecznie :)
Mam nadzieję, że zdążyliście odpocząć i jesteście gotowi na kolejne wyzwania.
Przesyłam Wam porcję zadań. :)
Powodzenia!!!Zajęcia na dziśSpecjalnie dla Was spektakl Online na żywo:
Zielony Kopciuszek:
Zielony Kopciuszek to interaktywny spektakl muzyczny, który dzięki baśniowej atmosferze, muzyce i piosenkom – gwarantując niezapomniane przeżycia teatralne i efektywną edukację ekologiczną – przenosi w świat baśni o Kopciuszku, jakiej dotąd nie znaliśmy.
Zwiastun spektaklu
https://liblink.pl/UFjXGOSfJS
Spektakl można oglądać online 1 czerwca 2020 r. pod podanym linkiem:
https://liblink.pl/r00gPM104OPozdrawiam serdecznie
Edyta Parszewska – BiberWitam 
Blok gospodarstwa domowego  01.06.2020
W tym szczególnym dniu , życzę Wam abyście byli zawsze uśmiechnięci i radośni , aby każdy dzień przynosił Wam same sukcesy . Pozdrawiam Was gorąco
Wioletta Mączka

01.06.2020

Dzień Dziecka
Wróćmy myślami do beztroskich czasów :) Zapraszam na bajkę :)
Król Maciuś Pierwszy
Miłego oglądania!
02.06.2020
Jutro obchodzony jest Dzień Savoir-Vivre
Pamiętajcie o magicznych słowach :)
Bardzo kulturalna piosenka:
04.06.2020
Zabawy SI
Zabawa monetami
Cele
motoryka mała,
koordynacja wzrokowo-przestrzenna.Zaproś do zabawy domowników:
Przed każdą osobą połóż monetę. Pieniążek możesz pstrykać palcem wskazującym i kciukiem albo przesuwać po stole tylko palcem wskazującym lub bokiem kciuka – sam sposób jest nieistotny. Oto kilka przykładów zabaw:
Zbijak
Gracze siedzą naprzeciwko siebie i pstrykają monety w kierunku przeciwnika. Jednym celem zabawy jest sprawdzenie, kto potrafi tak pstryknąć, żeby moneta zbiła monetę przeciwnika, a drugim – kto zdoła pstryknąć monetę bliżej przeciwnika, tak żeby nie spadła ze stołu.
Multizbijak
Jeśli jest więcej niż dwóch chętnych do gry, wszyscy pstrykają swoje monety na środek stołu i próbują pozbijać monety rywali albo uderzyć w konkretny przedmiot, na przykład solniczkę. Wygrywa ten, komu się to uda albo kto będzie najbliżej celu.
Strzał do bramki
Ustaw dwa przedmioty blisko siebie jako bramkę (mogą to być szklanki albo inne monety). Zadaniem graczy jest pstryknąć monetę, tak żeby trafiła do bramki. Im bliżej siebie ustawisz „słupki” bramki, tym większe będzie wyzwanie.
Cenne kółko
Ułóż garść monet w kółko, a następnie pstrykaj w nie dodatkową monetą. Gracz zbiera każda monetę, którą udało mu się poruszyć.
Rząd monet
Ustaw monety w rzędzie w rozstawie co 2,5 centymetra. Zadaniem gracza jest pstryknąć monetą w taki sposób. żeby przeleciała przez każde z pustych miejsc w rzędzie albo alternatywnie, żeby trafiła w monetę i wybiła ją z rzędu.Zabawy te są znakomitym ćwiczeniem drobnych mięśni rąk. Dodatkowo dziecko uczy się oceniać, ile energii jego mięśnie muszą z siebie dać, żeby uzyskać pożądany efekt (Sher, 2018).źródło: B. Sher: CODZIENNE GRY I ZABAWY DLA DZIECI Z ZABURZENIAMI…”, HARMONIA UNIVERSALIS, Gdańsk 2018
Pozdrawiam,
Emilia Karpeta-Kubat
 Blok Gospodarstwa Domowego 08.06.2020
Proszę, żeby opiekunowie napisali na małych kartkach po jednej drukowanej literze: A, S, K, A, J, B, I, E, M, D, T, O.
Zadanie dla ucznia:
Z rozsypanki liter ułóż (samodzielnie lub z pomocą drugiej osoby) jak najwięcej wyrazów.
Mogą to być różne rzeczowniki w pierwszym przypadku, nazwy czynności – czasowniki, przymiotniki i inne części mowy. Nie jest konieczne użycie w utworzonym wyrazie wszystkich liter.
Ile wyrazów udało Ci się ułożyć?
09.06.2020
Dziś obchodzimy Dzień Przyjaciela. 
Pomyśl, czy jest taka osoba, z którą lubisz spędzać czas?
Co razem uwielbiacie robić?
Stwórz rysunek pt. ‚Dzień z moim Przyjacielem”
 Pozdrawiam, 
Emilia Karpeta-Kubat
ZAJĘCIA  LOGOPEDYCZNE
RÓŻNOŚCI  – ĆWICZYMY BUZIĘ I GŁOSKI

Rewalidacja
Poniedziałek 08.06.2020

Dzień dobry.
Drodzy Uczniowie witam Was serdecznie :)
Mam nadzieję, że zdążyliście odpocząć i jesteście gotowi na kolejne wyzwania.
Przesyłam Wam porcję zadań. :)
Powodzenia!!!
Kliknij w poniższy link

https://liblink.pl/18cTY2dQPD

Pozdrawiam Edyta Parszewska – Biber

 Witam

Blok gospodarstwa domowego 08.06.2020
Moi drodzy uczniowie , waszym zadaniem w dniu dzisiejszym będzie posprzątanie swojego pokoju.
Pozdrawiam Wioletta Mączka 

Moi Drodzy witam Was serdecznie!!!
Zapraszam do wspólnej pracy.

Kliknij w link i wybierz dla siebie grę

http://pisupisu.pl/klasa2/2-literowe-2-sylabowcex4

Na dziś  koniec!
Odpoczywaj tak, jak najbardziej lubisz.
Do zobaczenia!
Pozdrawiam Edyta Parszewska – Biber

Witam 
Blok gospodarstwa domowego  15.06.2020
Moi drodzy uczniowie przesyłam Wam przepis na spagetti , myślę że każde z Was lubi tą potrawę . Poproście o pomoc swoich rodziców.
Produkty:
garstka mięsa mielonego
sos pomidorowy
makaron
ser
sól i pieprz
Życzę smacznego  ? Wioletta Mączka  i Ma

BLOK GOSPODARSTWA DOMOWEGO 15.06.2020

Sezon truskawkowy w pełni. Pomóż w przygotowaniu deseru z truskawkami.
Poniżej przykładowy przepis:
16.06.2020
Czy rozpoznasz zwierzęta po ich odgłosach?
 
18.06.2020
„Bezpieczne wakacje”
 
22.06.2020
To ostatni tydzień roku szkolnego 2019/2020.
Zajrzyj do plecaka, czy nie zostawiłeś/aś w nim kanapki ;)
Uporządkuj książki, zeszyty…
https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
 Witam

Blok gospodarstwa domowego  22.06.2020
Drodzy uczniowie przesyłam Wam przepis na przygotowanie koktailu z sezonowych owoców , myśle że sobie poradzicie i będzie Wam smakować .
Pozdrawiam Wioletta Mączka
Przygotowanie
  1. Truskawki umyć i oderwać szypułki, włożyć do pojemnika blendera.
  2. Dodać obranego banana, jogurt i mleko (oraz cukier jeśli chcemy aby koktajl był bardziej słodki). Zmiksować
  3. Opcjonalnie można podawać z gałką lodów śmietankowych – włożoną do każdej szklanki
23.06.2020
Zbliżają się wakacje :-)
Wykonaj pracę plastyczną (technika dowolna) nt. Moje wymarzone WAKACJE.
 
25.06.2020
Wakacje! Posłuchaj piosenki:
Życzę Wam pogodnych, zdrowych i bezpiecznych Wakacji.
Do zobaczenia we wrześniu :-)
Pozdrawiam,
Emilia Karpeta-Kubat
Zajęcia logopedyczne:
Z logopedycznym pozdrowieniem i życzeniami udanych, bezpiecznych wakacji:

Moi Drodzy witam Was serdecznie!!!
Zapraszam do wspólnej pracy. To już ostatni tydzień naszej wspólnej pracy przed wakacjami.

Poniedziałek 22.06.2020
Temat : Ćwiczenia w koordynacji  wzrokowej .

Karta pracy wakacyjny labirynt.

Kliknij w  link
https://synergia.librus.pl/assets/img/filetype_icons/pdf.png

Zbliża się koniec roku szkolnego a tym samym nasze zajęcia z rewalidacji w tym roku szkolnym. Pragnę serdecznie podziękować Rodzicom oraz wam za wytrwałą prace w tym tak trudnym czasie . Moi drodzy Uczniowie pragnę podziękować za aktywny udział w naszych zajęciach  za wasze uśmiechy i optymizm. Aby  czas wakacji przyniósł wam wytchnienie od nauki i by był dla Was czasem, w którym naładujecie się pozytywną energia na kolejny rok do szkolny.

Udanych i wspaniałych  wakacji!
Życzy   Edyta Parszewska – Biber

nmd runnner nmd runnner black nmd runnner white nmd runnner grey nmd runnner gs ultra boost ultra boost black ultra boost white ultra boost grey ultra boost gs ultra boost uncaged ultra boost uncaged black ultra boost uncaged white ultra boost uncaged grey ultra boost uncaged gs yeezy boost 350 yeezy boost 350 black yeezy boost 350 white yeezy boost 350 grey yeezy boost 350 gs yeezy boost 350 v2 yeezy boost 350 v2 black yeezy boost 350 v2 white yeezy boost 350 v2 grey yeezy boost 350 v2 gs yeezy boost 750 yeezy boost 750 black yeezy boost 750 white yeezy boost 750 grey yeezy boost 750 gs