W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego w naszym kraju i zarządzeniu dotyczącemu zdalnego nauczania Państwa dzieci. Przed nami ciężki i pracowity czas, bowiem to, że zamknięto placówki wcale nie oznacza, że będziemy odpoczywać. Wręcz przeciwnie. Musimy zaopiekować się naszymi wychowankami i zadbać o to, by czas spędzony w domu nie był czasem straconym. Zadbajmy wspólnie o to, by najbliższy czas był dla naszych, wychowanków, uczniów czasem owocnym i twórczym.
Zachęcamy rodziców opiekunów oraz uczniów do skorzystania
z przygotowanych przez nas materiałów.
Pozdrawiamy nauczyciele rewalidacji
REWALIDACJA PEDAGOGICZNA.
Głównym celem rewalidacji jest przywracanie sprawności w obniżonych sferach, aby zapewnić danej osobie jak najlepsze funkcjonowanie. Czynić to można na wiele sposobów i z wykorzystaniem różnorodnych metod. Po pierwsze, usprawnia się funkcje, które są zaburzone, poprzez ich odpowiednie wyćwiczenie. Po drugie, rewalidacja ma na celu kompensowanie deficytów za pomocą mocnych stron danej osoby: są one wykorzystywane jako potencjał, z pomocą którego możliwe jest optymalne funkcjonowanie. To nic innego jak zastępowanie zaburzonych funkcji tymi, które są prawidłowo rozwinięte, co pozytywnie wpływa również na samoocenę danej osoby. Różnorodne cele potrzebują różnorodnych metod, a ich w procesie rewalidacyjnym nie brakuje.
Terapia polega na usprawnianiu zaburzonych funkcji psychomotorycznych:
· Doskonaleniu sprawności manualnych i grafomotorycznych
· Usprawnianiu percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo- ruchowej
· Ćwiczeniu orientacji czasowo- przestrzennej
· Kształceniu funkcji słuchowej
· Ćwiczeniu czytania i pisania z wykorzystaniem metody sylabowej
· Ćwiczeniu koncentracji uwagi
· Edukacji matematycznej z wykorzystaniem metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej